مدیرکل کمیته امداد کردستان گفت:تاکنون ۳ هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مددجویان توسط این نهاد در استان کردستان تعمیر و مرمت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رسول شیخی زاده مدیرکل کمیته امداد کردستان در جلسه شورای زکات سروآباد گفت: از ابتدای سال ۹۵ تا آذرسالجاری ۲ هزار و ۲۰۲ واحد مسکن مددجویی خریداری و یا احداث شده و سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکن مددجویان نیز تعمیر و مرمت شده است.

او افزود: کمیته امداد امام خمینی (ره) ۱۲۰ خدمت در سرفصل‌های مختلف به مددجویان و نیازمندان جامعه ارایه می‌دهد تا همه نیاز‌های روزمره این خانواده‌ها تامین شود.

مدیرکل کمیته امداد کردستان بیان کرد: در ۹ ماه سالجاری این نهاد در بحث بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه پرداخت کرده است، هزینه‌ای که برای بیمه تامین اجتماعی بوده و منجر به بازنشستگی خانواده‌های نیازمند و دریافت حقوق بازنشستگی برای آن‌ها خواهد شد.

او افزود: در بحث اشتغال نیز کمیته امداد امام (ره) بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال اعتبار و از محل صندوق امداد ولایت نیز تا سقف ۵۰ میلیون ریال به صورت تسهیلات قرض الحسنه بدون دریافت یک ریال کارمزد پرداخت کرده است.

شیخی زاده با اشاره به اینکه کرونا باعث ضربه به اقتصاد بسیاری از خانواده‌های نیازمند شد گفت: این نهاد تا پایان سال در نظر دارد برای تمام نیازمندان و خانواده‌های تحت پوشش که دارای سرویس بهداشتی مناسب و حمام مناسب نیستند و خانه‌های آن‌ها دارای ایزوگام نیست را ساماندهی کند که در این ارتباط ۲۲ خانواده سروآبادی شناسایی شده است.

او افزود: حتی در ایام کرونا نیز اگر سرپرست خانوار مددجویان به دلیل این بیماری فوت کرده باشد بلافاصله ۱۰۰ میلیون ریال و اگر یکی از اعضای آن‌ها فوت کرده باشد ۴۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض به حساب آن‌ها واریز شده است.

در پایان این جلسه از عاملین زکات شهرستان سروآباد با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.