آیت الله فلاحتی با تقدیر از نیروی زمینی ارتش در مدیریت بحران کرونا در گیلان گفت: ارتش ثابت کرده که همیشه در کنار مردم است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در دیدار معاون نیروی زمینی ارتش ضمن تقدیر از تلاش‌های ارتش در مدیریت بحران کرونا در گیلان گفت: ارتش جمهوری اسلامی ثابت کرده که علاوه بر دفاع از کیان ایران اسلامی در برابر هرگونه تجاوز دشمنان، همیشه در همه بحران‌ها در کنار مردم است.

او با اشاره به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا افزود: این مشکلات برای ما تجربه است تا بتوانیم خودمان را محک بزنیم و هوشیارانه برای کاهش مشکلات حضور داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تقدیر از زحمات کادر درمانی در مقابله با کرونا اظهار داشت: با همت و تلاش کادر درمان و رعایت مردم الان ۲۰۰ تخت خالی برای بستری بیماران در بیمارستان‌های استان موجود است و این جای بسی خرسندی است که توانسته ایم بیماری را در استان کنترل کنیم.

امام جمعه رشت از مردم خواست برای رفع بلا به ویژه شکست کرونا دعا و توسل به ائمه اطهار را فراموش نکنند.

امیر سرتیپ علیپور، معاون آماد و پشتیبانی نیروی زمینی ارتش هم با اشاره به مسئولیتی که مقام معظم رهبری بر عهده ارتش در مبارزه با کرونا داده است، گفت: تمام توان خود را برای کنترل ویروس کرونا به کار گرفته ایم به طوری که در ۱۵ روزی که در گیلان مستقر هستیم با اجرای طرح غربالگری در محور‌های ورودی و خروجی گیلان ۲۱۰ هزار نفر از رانندگان و سرنشینان ۶۰ هزار خودرو پایش شدند که فقط ۸۵ نفر آن‌ها به بیماری کرونا مبتلا بودند و در مراکز درمانی بستری شدند.

او به راه اندازی نقاهتگاه ۲۱۰ تختخوابه در رشت اشاره کرد و افزود: این نقاهتگاه ظرفیت ۵۰۰ تختخواب دیگر را نیز دارد.

معاون نیروی زمینی ارتش با اشاره به استفاده از ۷۰۰ هزار لیتر مواد ضد عفونی برای ضد عفونی اماکن عمومی اظهار داشت: اماکن عمومی ۱۷۵ شهر و روستای گیلان هم در این ۱۵ روز ضد عفونی شد.

امیر سرتیپ علیپور ضمن تقدیر از همکاری تیپ زرهی قزوین، زنجان و همدان برای مهار کرونا در استان گیلان تصریح کرد: در این مدت ضمن آموزش استفاده از محصولات بهداشتی ۳۰ هزار ماسک و دستکش هم بین مردم توزیع شد.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: ویروس کرونا ، نوروز 99
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.