مدیرکل گمرک بوشهرخبرداد؛

جلوگیری از خروج کالاهای مرتبط با مقابله با کرونا/ تسریع در ترخیص اقلام بهداشتی

مدیرکل گمرک بوشهر گفت: از خروج کالای مرتبط با مقابله با کرونا از گمرک این شهر جلوگیری شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل گمرک بوشهر در ارتباط ویدئو کنفرانسی که با وزیر امور اقتصادی و دارایی داشت، به تلاش این گمرک برای تامین کالاهای بهداشتی مورد نیاز جامعه، اشاره و بیان کرد: به منظور تامین نیاز داخلی به کالاهای بهداشتی مرتبط با مقابله با کرونا، افزون بر جلوگیری از خروج این گونه کالاها از گمرک، روند ترخیص اقلام بهداشتی وارداتی نیز به سرعت صورت می‌گیرد.

بهروز قره بیگی ادامه داد: در این خصوص تلاش می‌کنیم که با هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط در کمترین زمان ممکن این کالاها ترخیص شوند و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و وزارت بهداشت قرار گیرد.

او با اشاره به صادرات کالا از استان در سال ۹۸، افزود: پارسال ۲۵ میلیون تن کالا به ارزش هشت و نیم میلیارد دلار از استان بوشهر صادر شد.

مدیرکل گمرک بوشهر ترخیص چهار کشتی حامل کالا‌های اساسی را از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در گمرک بوشهر در سال ۹۸، به منظور تامین نیاز جامعه عنوان کرد.

گمرک برای اقدام جهادی در سال جهش تولید آماده شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در ارتباط تصویری با مدیران کل گمرک‌های بوشهر، باشماق، پرویز خان، بندر عباس و آستارا گفت: از آنجا که مقام معظم رهبری سال جدید را سال جهش تولید نامیدند، برای واردات مواد اولیه تولید و صادرات کالا‌ها نیاز به اقدام جهادی گمرک است.

فرهاد دژپسند با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۴۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالا‌های غیر نفتی از کشور صادر شد، افزود: در سالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی آن را سال جهش تولید خوانده‌اند، باید لوازم این جهش با همکاری نهاد‌های مسئول فراهم شود و از جمله در بخش گمرک، امور گمرکی مربوط به صادرات و واردات کالا‌های واسطه‌ای و مواد اولیه به سرعت انجام گیرد و این امر مستلزم تحرک بیشتر گمرک‌های کشور است.

او از گمرکات خواست با قدرت جلوی واردات کالا‌های گروه چهار را که بیشتر شامل کالا‌های لوکس و غیر ضروری است در شرایط خاص اقتصادی کشور بگیرند.

واردات کالا‌های گروه ۴ در سال ۹۸ ممنوع شد، اما به دلیل رسوب زیاد اینگونه کالا‌ها در گمرکات بر اساس مجوز‌های موردی هیات وزیران و وزارت صنعت، معدن و تجارت، اجازه ترخیص به برخی از این کالا‌ها تحت شرایطی داده شد، اما به نحوی که وزیر اقتصاد گفته به نظر می‌رسد عزم دولت برای ممنوعیت واردات کالا‌های گروه چهار در سال ۹۹ جدی است و خبری از مجوز‌های موردی هم نخواهد بود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.