مدیر کل روابط عمومی استانداری فارس در یادداشتی نوشت: "کرونا" در نوروز امسال، طعم بهار و عید را تلخ و ناخوش کرد، "کرونا" نوروز باستانی را خانه نشین کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عباس باباخانی مدیر کل روابط عمومی استانداری فارس در یادداشتی نوشت: بهار با نوروز و عید می آمد، دست بوسی و روبوسی بزرگترها، به دامن طبیعت رفتن و جاده و کوه و دریا گشتن عید را خاطره انگیز و زیباتر می کرد.

از اسفند ماه صدای نوروز در خانه و خیابان، کوچه و بازار و در همه جا می پیچید، آواز پرندگان، قدکشیدن سبزه ها، شکفتن غنچه ها؛ بارانهای آخر اسفندی، تیک تیک ساعت ها و توپ سال تحویل،ِ بهار را به هوای عیدی دادنهای پدربزرگ و مادر بزرگ زیباتر می کرد.

عطر باغ دلگشا و ارم در شهر می پیجید و دعای سر هفت سین را تا هفت آسمان و به بزم فرشته ها می برد.

امسال اما بهار بدون نوروز رسید ، گویا عمونوروز هم در قرنطینه مانده است. امسال بهار بر چهره نوروزش به حرمت پرستاران و پزشکانِ ماسک زده است و اینک در واپسین روزهای عید ۹۹ سیزده بدر به رسم کهن آیین ایرانی در راه است.‌

رسمی که قرنها بجا آوردیم، کرونا زودتر از همه ما به سیزده به در رفته و بهترین جای طبیعت را گرفته است؛ کنار همه درخت ها، زیر همه سایه ها و لای همه سبزه هایی که گره می زدیم به کمین نشسته تا با عزیزان ما دیدار کند.

در خانه بمانیم تا آن پرستارها و پزشک ها، بهیارها و تلاشگران سلامت چون غنچه بشکفند و به خانه برگردند، آنگاه همه با هم دل به طبیعت، به جاده، به دریا می زنیم.

کرونا بدر امسال بجای سیزده بدر

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار