رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امروز در استان هیچ بحث غالبی در درمان نداریم و تمام تلاش‌ها به سمت قطع زنجیره انتقال است.

مراکز بهداشتی آماده پذیرش بیماران حاد تنفسی هستندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر روز دوشنبه بیان کرد: تاکنون ۸۲۰ هزار نفر از مردم این استان  از طریق تماس با شماره ۴۰۳۰ اطلاعات خود را ثبت کرده و کادر بهداشت و درمان استان نیز از احوال خانواده آنان اطلاع پیدا کرده و به آن‌ها راهنمایی‌های لازم ارائه شده‌است.

او عنوان کرد: اگر کسی احساس کسالت کرد باید با شماره تلفن ۴۰۳۰ تماس بگیرد و علائم خود را توضیح دهد تا به او گفته شود کدام علائم مهمتر است و باید چه کار‌هایی انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآور شد: مراکز بهداشتی سراسر استان بوشهر آماده آموزش و پذیرش و در صورت نیاز درمان و یا هدایت بیماران حاد تنفسی به بیمارستان‌ها هستند.

کشمیری تأکید کرد: مردم و کسانی که مشکوک هستند نیازی نیست مستقیم به بیمارستان مراجعه کنند و فرد زمانی باید به بیمارستان برود که پزشک تجویز کرده باشد.

او گفت: برای برخی بیماران که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت شده، توصیه می‌شود تا دوران نقاهت را در خانه بگذرانند خانواده این بیماران باید برای پرستاری از آنان دقت کنند که این بیمار در اتاقی جداگانه و پنجره‌دار باشد تا هوا جابه‌جا شود، ظرف غذا و سرویس بهداشتی آن جدا باشد، بیمار از ماسک معمولی استفاده کند و کسانی که به اتاق او می‌روند نکات بهداشتی را رعایت کنند و دست‌های خود را بشویند.

دبیر ستاد کرونا استان بوشهر گفت: اگر بیمارانی که نیاز به جداسازی دارند، اما خانه آن‌ها کوچک است و یا شرایط مناسب گذراندن طول درمانی را ندارند باید به نقاهتگاه‌های دولتی برده شوند.

کشمیری یادآور شد: این نقاهگاه‌ها را فرمانداری‌های هر شهرستان آماده و تجهیز کرده و در اختیار شبکه‌های بهداشت قرار داده‌اند تا چنین بیمارانی ۲ هفته دوران نقاهت خود را در آن بگذرانند.

او تاکید کرد: کلید درمان بیماری کرونا در بیمارستان‌ها نیست بلکه تنها باید به سمت قطع زنجیره انتقال بیماری حرکت کرد و ثابت شده تنها راه مقابله با این ویروس فاصله‌گذاری اجتماعی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با اقدامات صورت گرفته در مورد تعطیلی به موقع بازار با همکاری بازاریان، پارک‌ها، خانه‌های مبله، بوم‌گردی‌ها، میهمان سراها، رویداد‌های فرهنگی، نمایشگاه‌ها، نماز جمعه و همه مواردی که باعث تجمع می‌شود امروز در استان هیچ بحث غالبی در درمان نداریم و تمام تلاش‌ها به سمت قطع زنجیره انتقال است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.