شهردار مشهد گفت: لایحه‌ای برای حمایت از شهروندان نیازمند مشهد که در روز‌های مقابله با کرونا برای تهیه نیاز‌های اولیه زندگی خود درمانده اند در دست تهیه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد رضا کلایی شهردار مشهد یکشنبه شب با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود با اعلام این مطلب گفت: مساله‌ای که مغفول مانده و باید به آن توجه کنیم این است که خیلی از افراد سرپرست خانوار در این شهر درآمد پایدار ندارند و به درآمد‌های روزانه برای تامین مایحتاج اولیه زندگی شان وابسته هستند و پس انداز کافی برای گذران دوران کرونا را ندارند، متاسفانه همشهریان زیادی هستند که این روز‌ها توانایی تامین نیاز‌های اولیه روزانه مثل خوراک و امثال آن را هم واقعا ندارند.

او ادامه داد: کار‌هایی از طرف نهاد‌های متولی انجام شده، ولی کافی نیست قبول  دارم که خیلی از کسبه، بازاریان و صاحبان مشاغل هم از این وضعیت متضرر شده اند، ولی تاکید می‌کنم مساله مهم در این روز‌ها افرادی هستند که برای تامین نیاز‌های اولیه زندگی و تهیه یک بسته غذایی برای خانواده شان با مشکل رو به رو شده اند.

شهردار مشهد گفت: خوشبختانه اعضای شورای شهر هم در این زمینه دغدغه دارند و بر همین اساس درصدد هستیم که لایحه‌ای را برای کاهش این آسیب تقدیم شورا کنیم، بدون شک در این زمینه بایستی از توان خیریه ها، سازمان‌های مردم نهاد، شورا‌های اجتماعی محلات و در یک کلام از توانمندی همه مردم دغدغه‌مند برای شناسایی افراد استفاده کنیم.
 
کلایی افزود: شورای شهر به زودی جلسه‌ای در این زمینه خواهد داشت و ممنون می‌شوم نظرات و پیشنهاد‌های خود را درباره موضوع اعلام کنید.

او ادامه داد: بدون شک دوست داشتن مشهد در گرو دوست داشتن شهروندان مشهد و کمک به آن‌ها در این شرایط سخت است.

شهدار مشهد گفت: از روزی که آژیر قرمز کرونا در مشهد به صدا درآمد و اوضاع شهر بحرانی شد تا امروز ٢٢ روز می‌گذرد و در این مدت خیلی‌ها برای حفاظت از جان مردم تلاش کردند که واقعاً جای تشکر دارد.

کلایی افزود: زحمات شبانه روزی کادر فداکار درمانی و تجهیز بیمارستان‌ها تا ضدعفونی مداوم شهر، کاهش فعالیت‌های جمعی و مذهبی، بستن مسیر‌های تجمع جمعیت در مشهد در ایام پیک نوروز، اطلاع رسانی گسترده در فضا‌های محیطی و شبکه‌های اجتماعی و از همه مهمتر توقف موقت حضور زائران در حرم رضوی و صد‌ها فعالیت دیگری که انجام شد جای تشکر دارد.

او در پایان ادامه داد: مردم هم انصافا عالی عمل کردند البته شاید عده‌ای بگویند چرا مردم این کار را انجام دادند یا آن کار را انجام ندادند، اما من بر اساس مشاهدات میدانی روزانه و ارتباط با سایر کلان‌شهر‌ها و اشراف به وضعیت آن‌ها به قطعیت می‌توانم بگویم که مردم مشهد در راه مقابله با کرونا در مقایسه با سایر کلان‌شهر‌ها عالی و متمایز عمل کرده اند و این که عده‌ای می‌خواهند ضعف‌‎های ساختاری را گردن مردم بیندازند بحث دیگری است و کار کردن برای شما واقعا باعث افتخار است.

انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.