عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در نظام جمهوری اسلامی تمام اقدامات با انتخاب مردم انجام شده و می‌شود.

مشکلات اقتصادی نتیجه تحریم‌های آمریکا و ضعف مدیریتی در کشور است/ملت ایران به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دست یافتندآیت‌الله محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه دوازدهم فروردین چقدر در تاریخ کشورمان نقش داشته است، گفت: در ۲۲ بهمن ۵۷، انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام  خمینی (ره) و پشتیبانی، وحدت و فداکاری ملت ایران به پیروزی رسید و رژیم ۲۵۰۰ ساله سلطنتی ایران سقوط کرد. با این اینکه در شعار‌های مردم استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بسیار دیده می شد، اما جمهوری اسلامی رسمیت نداشت تا اینکه امام خمینی (ره) دستور همه پرسی و رفراندوم دادند تا با نظر مردم عنوان نظام مشخص شود.

او افزود: در این رفراندوم امام (ره) تنها نظر خود را اعلام کردند و گفتند که من به جمهوری اسلامی رای می‌دهم،  تا اینکه در ۱۲ فروردین ۵۸ همه پرسی به عمل آمد و ۹۸/۲ درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی رای آری دادند. این که نظر اکثریت قریب به اتفاق مردم اسم نظام را مشخص کردند، نشان می دهد جمهوری اسلامی نظامی استبدادی و مشروطه نیست.

آیت الله شبستری اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی از دو رکن مردمی و اسلامی بودن تشکیل شده، بر اساس این عنوان بلافاصله مردمی بودن آغاز شد و با انتخاب مردم، نمایندگان خبرگان قانون اساسی با حضور دانشمندان و فرهیختگان از استان‌ها انتخاب شدند و با تصویب اصولی که در چارچوب معیار‌های اسلامی است اسلامیت و مردمی بودن اسلام در قانون اساسی تصویب و تثبیت شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: پس از تصویب شدن نظرسنجی و قانون اساسی که در راستای مردمی بودن نظام انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد، قوه مقننه و نمایندگان مجلس مشخص و شروع به کار کردند. در همان سال علاوه بر انتخابات مجلس انتخابات ریاست جمهوری هم برگزار شد و با تشکیل دولت، قوه مجریه معین گردید و بر طبق قانون اساسی قوه قضائیه نیز شکل گرفت.

او افزود: در مقایسه با کشور‌های دیگر که نوشتن قانون اساسی سال‌ها طول می‌کشید، ایران توانست  در عرض یک سال تمام اقدامات لازم را سامان دهی کند.

در ۴۰ سال گذشته  تمام انتخابات با حضور حداکثری مردم انجام شده است

آیت الله شبستری گفت: به فضل الهی در این ۴۰ سال تمام انتخابات با حضور حداکثری مردم انجام شده، در صورتی که در رژیم گذشته انتخابات مفهومی نداشت و رژیم، هر فردی که خودش می‌خواست انتخاب می‌کرد، اما در نظام جمهوری اسلامی تمام اقدامات با انتخاب مردم انجام شده و ملت ایران از یوغ استبداد و استعمار بیرون آمده است.

او افزود: در نظام جمهوری اسلامی زیر سایه ولی فقیه و  فرمانده‌ کل قوا امنیت برقرار است و روز به روز شاهد پیشرفت‌های علمی، فناوری و صنعتی به خصوص در صنایع دفاعی هستیم و تقریبا از نظر کشاورزی به خود کفایی  رسیدیم.

مشکلات اقتصادی نتیجه  تحریم های آمریکا و ضعف مدیریتی در کشور است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم، تصریح کرد: اگر از نظر معیشت مردم در سال‌های اخیر مشکلات و نارسایی هایی وجود دارد، یک قسمتش به تحریم‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برمی گردد، دشمنی  غربی ها بعد از انقلاب تشدید شد ، آنها نمی‌توانند استقلال ملت ایران ببیند، چراکه منافعشان را در کشور ما از دست دادند.

او تاکید کرد: قسمت دیگر مشکلات اقتصادی کشور مربوط به ضعف مدیریت هاست. امیدواریم با مجلس جدیدی که تشکیل می‌شود و هیئت دولت تازه نفسی که به وجود می‌آید  تمام مسائل بر طرف شود، به علاوه با همت مردم، دولت، تحقق کامل توان داخلی، اقتصاد مقاومتی و جهش تولیدی که رهبر عزیزمان برای سال ۹۹ نامگذاری کردند تحریم‌های آمریکا نیز خنثی شود و انشالله شاهد موفقیت‌ها، پیروزی‌های چشمگیر، رفاه، آسایش مردم و رفع مشکلات اقتصادی و فرهنگی باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار