دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: امسال یک مقاومت خاص و ویژه‌ای برای خنثی کردن مشکلات اقتصادی لازم است.

دوازدهم فروردین؛ تولد یک آرزوی دیرینه و یک آرمان/ ضعف کشور‌های غربی در کنترل کرونا در مقایسه با ایران نشان از توان بالای کشورمان داردمجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام «جهش تولید» گفت: در انقلاب اسلامی یک عنوان راهبردی به نام تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها داریم، این مفهوم در زمان حضرت امام خمینی (ره) وجود داشته و اکنون در این دوره مقام معظم رهبری هم از آن استفاده می کنند، چراکه نقطه قوت انقلاب ما در این است که استقلال اقتصادی شکل بگیرد.

او افزود: تجربه ۸ سال دفاع مقدس نشان داد که کشور ما در مقابل فشار‌های تحریمی و نظامی مقاوم است، اما در برابر مسائل اقتصادی مشکلاتی وجود دارد که دلیل آن وابستگی به نفت است، این وابستگی شاید قرن ها باشد که ما را دچار خود کرده، بنابراین برای مستقل شدن در عرصه اقتصاد نیازمند استقلال هستیم.

شاکری ادامه داد: دولت‌مردان کشورمان به دلیل استفاده از درآمد نفتی، بدون هیچ گونه زحمتی با فروش نفت دلار‌ها وارد کشور می‌کنند و این موضوع انگیزه کار و تلاش کردن را از ما می گیرد.

او اضافه کرد: مقام معظم رهبری حفظ انقلاب و نظام اسلامی را دنبال می کنند، لذا انتخاب شعار اقتصادی یک انتخاب صحیح و دقیقی است، اما مسئولان به خصوص دستگاه‌های اجرایی با کم کاری تن به تلاش مضاعف نمی دهند. همچنین تجربه به ما نشان داده که تحریم‌های آمریکایی برای شکست و تزلزل اقتصاد ماست.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: طی سال‌های اخیر دولت‌مردان تلاش نکردند که سرمایه های کشور تبدیل به یک ارزش افزوده ماندگار و درآمد پایدار شود، لذا به نظر من این واژه جهش به جای رونق نشان دهنده امید است.

او افزود: با توجه به شرایط مجلس یازدهم و پرچم عدالت خواهی قوه قضائیه، در مبارزه با رانت خواری نیاز به یک جهش اقتصادی با برنامه ریزی دقیق داریم، به علاوه لازم است که امسال یک مقاومت خاص و ویژه‌ای را دنبال کنیم تا مشکلات اقتصادی، درآمد پایدار، مشکلات امنیتی و تهدید‌های دشمن خنثی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار