دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: دوازدهم فروردین تولد پدیده بزرگی به نام جمهوری اسلامی است.

دستگاه‌های اجرایی کشور با کم کاری تن به تلاش مضاعف نمی‌دهند/برای خنثی کردن مشکلات اقتصادی به جهش اقتصادی نیاز است

مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌ها گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه دوازدهم فروردین چقدر در تاریخ کشورمان نقش داشته است، گفت: در دوازدهم فروردین پدیده بزرگی به نام جمهوری اسلامی متولد شد، تولدی که برای نسل ما یک آرزو دیرینه و برای همه مسلمان دنیا یک آرمان بود. این تولد با رای ۹۸/۲ درصدی مردم به خصوص در تفکرات مادی شرقی و غربی بی نظیر و غیر قابل فهم بود، چراکه نظامی بر پایه اندیشه وحیانی و آرای مردم و یک ساختاری تلفیقی از جمهوریت و اسلامیت تشکیل شد.

او افزود: آنچه که در تفکر مادی علیه دین و تفکر وحیانی گفته می‌شد، این بود که تفکر دینی با رای مردم و مردم سالاری سازگار نیست. اکنون چهل و یکمین سال را هم پشت سر گذاشتیم و مردم سالاری دینی، خود را در بین دموکراسی موجود در غرب و شرق نشان می‌دهد. تاکنون نزدیک به ۴۰ انتخابات برگزار کردیم، یعنی آنچه را که از ابتدای انقلاب در قانون اساسی مطرح شد را مردم ایران ۴۰ بار با آرای خود  در پای صندوق رای تایید کردند.

شاکری تاکید کرد: آنچه را که در انتخاب اولمان در نظام اسلامی می‌خواستیم، بعد از گذشت ۴۱ سال تمام اجزای آن عملی است. 

او با اشاره به قدرت کشورمان افزود: برگزاری مانور دریایی و منطقه ای با دو قدرت بزرگ دنیا یعنی چین و روسیه در تخیل هیچ کشوری نمی‌گنجید، اما ایران توانست به این جایگاه بلند دست یابد. به لحاظ قدرت نظامی و جایگاهی که ما در پشتیبانی از نیروی مقاومت در منطقه پیدا کرده ایم، رها کردن منطقه یکی از شرط‌های آمریکا و اروپایی ها در برجام شده است.

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی تصریح کرد: ایران در مقابل تحریم‌ها و تهدید‌های فلج کننده و به عبارت دیگر  مادر تحریم‌های تاریخ بشری، توانسته مقاومت کند. این نشان می دهد که معمار بزرگ انقلاب اسلامی، امام راحل ما چگونه توانست از دل آیات قرآن یک موضوع انتزاعی و ذهنی به نام حکومت اسلامی را به عمل و ساختار قابل رویت سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی تبدیل کند.

او افزود: امروز ایران  به عنوان یک قدرت غیر قابل انکار شناخته می شود و بحث تمدن بزرگ جهان اسلام برای ما یک امر غیر قابل دسترس نیست، لذا  بسیاری از زیر ساخت‌های کشورمان  به خصوص در همین دوران بیماری کرونا قابل مشاهده است و ضعف کشور‌های غربی برای کنترل بیماری در مقایسه با ایران نشان می‌دهد که چقدر جمهوری اسلامی و زیر ساختار‌های آن توانسته در برآورد‌ آرمان‌های مردمانش موفق باشد و چقدر توانسته در حفظ استقلال و آزادی به مقاومت منطقه و کشور‌ها کمک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار