مدیر روابط عمومی شهرداری شیراز گفت: به دلیل احتمال آبگرفتگی تمامی کنار گذرهای رودخانه خشک شیراز مسدود شد.

حیمد جورکش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار داشت: به دلیل احتمال آبگرفتگی تمامی کنار گذرهای رودخانه خشک شیراز تا صبح روز دوشنبه یازدهم فروردین ماه  مسدود است.

اواز شهروندان شیرازی خواست از تردد غیرضروری در معابر خودداری کنند.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در یک فایل صوتی به خبرنگاران اعلام کرد: مجموعه عوامل پرتلاش شهرداری شیراز در نقاط حساس شهر حضور و در آمادگی کامل به سر می‌بردند.

او با اشاره به بارش شدید باران و تگرگ و راه افتادن روان آب‌ها در خیابان‌های شهر، عنوان کرد: شدت بارش باران زیادبود  اما چون مدت زمان آن کوتاه بود خوشبختانه مشکلی در سطح شهر نیست.

رودخانه خشک در شیراز، فصلی است و در زمان بارندگی جاری می‌شود.

رودخانه خشک شیراز یا هفت پیلی رودخانه ای فصلی است که از ملحق شدن آب دو قنات نهر اعظم و چنار سوخته تشکیل شده و پس از عبور از  شیراز  به دریاچه مهارلو می‌ریزد.
 
حوضه آبریز رودخانه خشک یکی از زیر حوضه‌های دریاچه مهارلو محسوب می‌شود.
 
رحیم آزادی مدیریت بحران استانداری فارس پیش تر از این در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اعلام کرده بود که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها وجود دارد و تمهیدات لازم از سوی دستگاه‌های خدمات‌رسان استان اندیشیده شده و دستگاه‌های امدادی برای مواجه با خسارات احتمالی ناشی از این سامانه بارشی در حالت آماده باش قرار دارند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار