استاندار هرمزگان :

کاهش ۸۰ درصدی ورود خودرو به استان / هرمزگان جزو ۵ استان آخر در میزان ابتلا به کرونا

استاندار هرمزگان گفت: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ورود خودرو به هرمزگان ۸۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی ،استاندار هرمزگان گفت: از زمان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ورود خودرو به هرمزگان ۸۰ درصد کاهش داشته است.

همتی  در بازدید از تیم‌های غربالگری در ورودی بندرعباس افزود: همچنین شمار ورود مسافر و اقامت در هتل‌ها ۹۴ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است.

او هدف از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را حفظ سلامت مردم اعلام کرد و گفت: اجرای طرح‌های کنترلی و درخانه ماندن باعث کاهش ۶ میلونی ورود گردشگر و مسافرت‌های درون استانی در هرمزگان شده و بیشتر هتل‌های هرمزگان اکنون خالی از مسافر است.

استاندار هرمزگان افزود: طرح فاصله گیری اجتماعی در هرمزگان با همکاری خوب مردم همراه بوده است.

همتی گفت: از ابتدای اسفند سرنشینان بیش از یک میلیون خودروی ورودی به استان تب سنجی شدند و به برخی از آن‌ها اجازه ورود به شهر‌ها داده نشده است.

 او افزود: این کنترل‌ها باعث شده تا شمار بیماران کرونایی و مرگ و میر ناشی از این بیماری در استان کاهش یابد.

استاندار هرمزگان  افزود: هرمزگان جزو ۵ استان آخر در میزان ابتلا به کرونا در کشور است.

همتی گفت: طرح‌های کنترلی استان در ۸۰ مبادی ورودی با هدف کاهش گردشگر و تردد درون استانی تا عبور از نقطه پیک بیماری کرونا ادامه می‌یابد.

او افزود: اگر نام بردن از منطقه‌ای در سخنان رئیس جمهور و دیگران باعث رنجش خاطر مردمان آن منطقه شده است از همه عذرخواهی میکنم و این به معنای الفاظ توهین آمیز نیست بلکه برای بالا بردن حساسیت موضوع بوده است.

استاندار هرمزگان افزود: کنترل خروجی‌ها در روز سیزده فروردین روز طبیعت (سیزده به در) بیشتر می‌شود و اجازه خروج از شهر به خودرو‌ها داده نمی‌شود.

 فرماندار شهرستان بندرعباس هم در این بازدید گفت: ۵۰۰ عوامل اجرایی در ۲۰ نقطه شهری بندرعباس ورود خودرو‌ها را کنترل می‌کنند.

کناری افزود: خروجی به روستا در روز‌های گذشته افزایش یافته است و احتمال افزایش خروجی‌ها در روز‌های آخر هفته وجود دارد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار