عاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: کنترل زنجیره کرونا در سیستان و بلوچستان نیازمند اقدامات سختگیرانه است.

محمد هادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت: کنترل زنجیره کرونا در این استان نیازمند اقدامات سختگیرانه بیشتری است و بدین منظور دستورالعمل جدیدی تدوین و با اصلاحاتی از جمله معطل نماندن و حفظ حقوق و رعایت احترام مردم به مدت ۲ هفته اجرایی می‌شود و در صورت موفقیت ادامه خواهد یافت.

او در نشست شورای اطلاع‌رسانی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این طرح تحت عنوان کاهش زنجیره انتقال ویروس کروناست و یکی از اهداف آن قطع زنجیره انتقال بیماری، کاهش تماس‌ها و عدم برگزاری اجتماعات و حذف تردد‌های غیرضروری در سطح کشور است.

او با بیان اینکه این طرح در راستای اهداف و سیاست گذاری‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا در دست اجرا است، افزود: با هدف محدود کردن زنجیره انتقال کرونا بخشی مهمی از مسائل اجتماعی، مراودات اقتصادی و تجارت در کشور تعطیل شده، اما در مرز‌ها تلاش کردیم مراودات مرزی را که بخش عمده اقتصاد ما وابسته به مراودات مرزی در شرایط تحریم است در حد بسیار کنترل شده و بهداشتی ادامه دهیم.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت موضوع از نیمه‌های بهمن چهار نشست قرارگاه زیستی زیرمجموعه شورای پدافند غیرعامل استان به ریاست استاندار تشکیل شد و پس از آن برابر تصمیم ملی و به دلیل اهمیت موضوع به نام ستاد استانی مبارزه با کرونا تغییر یافت.

او ادامه داد: علی‌رغم همه اقدامات و موارد پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی به مردم متاسفانه هنوز هم درصدی از افراد جامعه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و این عدم رعایت، اجحاف در حق افرادی است که در خانه قرنطینه هستند و در واقع نوعی بی احترامی به جامعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.