پایش عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان در تعطیلات نوروزی

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از نظارت بیشتر و جلوگیری از تجاوز زمین خواران به اراضی ملی خبر داد.

پایش عرصه‌های منابع طبیعی استان همدان در تعطیلات نوروزیاسفندیار خزائی، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: طرح ویژه گشت و مراقبت ازعرصه‌های ملی استان با رویکرد پیشگیرانه به مرحله اجرا درآمده است  و نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی با تمام امکانات و تجهیزات در این ایام به گشت و مراقبت ازعرصه‌های منابع طبیعی می‌پردازند و با هرگونه تعرض و تجاوز به عرصه‌های ملی برخورد قانونی خواهند داشت.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان افزود: طرح ویژه گشت‌های نوروزی با ۱۰ اکیپ به صورت شبانه روزی تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه خواهد داشت.

خزایی ادامه داد: دراستان همدان  ۹۰۵ هزار هکتار اراضی ملی داریم که حدود ۸۲۲ هزار هکتار آن را اراضی مرتعی است.

او به تقویت گشت‌های حفاظتی و تشدید نظارت و پایش مستمر اراضی ملی اشاره کرد و افزود: به منظور جلوگیری از اقدامات احتمالی افراد سودجو و فرصت طلب در ایام تعطیلات نوروز، موضوع صیانت و حفاظت از اراضی منابع طبیعی به صورت ویژه در دستور کاریگان حفاظت منابع طبیعی قرار دارد و با خاطیان وافراد فرصت طلب با قاطعیت و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی استان با اشاره به ارزش افزوده زمین در همدان گفت: اراضی ملی شهرستان همدان با توجه به اقلیم وآب و هوای مناسب همواره در خطر تهدید زمین خواران و فرصت طلبان است که حفاظت از این اراضی و مقابله با زمین خواران و متصرفان اراضی ملی یکی از ماموریت‌های مهم یگان حفاظت ماست.

خزائی  با اشاره به شیوع بیماری ویروسی کرونا  بیان کرد:  که همه همکاران رعایت موارد بهداشت فردی وجمعی را داشته باشند و از همه مردم خواست در خانه بمانند و از رفتن به مناطق جنگلی و تفرجگاه‌های وب وستان‌های جنگلی به خصوص در روز طبیعت خودداری کنند، چرا که ورود به جنگل ها و مراتع استان بنا به مصوبات شورای پیشگیری و کنترل بیماری کرونا ممنوع شده است.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.