استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای جبران خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر درخواست تأمین اعتبار داده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران اظهار داشت: کمبود سوخت مورد نیاز در مناطق سخت گذر استان به خصوص در شهرستان‌های لردگان و کوهرنگ هرچه سریع‌تر تأمین و ارسال شود.

او افزود: در صورت تأخیر در تأمین سوخت مورد نیاز مناطق سخت گذر و بدون گاز استان، استفاده از چوب جنگل‌ها افزایش می‌یابد که در این شرایط جنگل در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرد.

عباسی اضافه کرد: برای جبران خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر به جاده‌های دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ، دیناران شهرستان اردل و سایر زیرساخت‌های استان، درخواست تأمین اعتبار داده شود.

او ادامه داد: سرمازدگی‌ها و بارندگی‌های اخیر حدود ۸۰۰ میلیارد ریال خسارت به باغات، کشاورزی و زیرساخت‌های استان وارد کرده است.

عباسی گفت: باغداران و کشاورزان چهارمحال و بختیاری آمادگی دارند تا در تواقفی با شرکت‌های بیمه گذار، سهم پرداختی خود را افزایش دهند تا بتوانند در هنگام بروز خسارت از مزایای بیمه با سقف بیشتری بهره‌مند شوند.

او با اشاره به کمبود قابل ملاحظه بارش‌های استان افزود: میزان بارش‌ها در این استان تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد، بلند مدت ۱۲ درصد و سال زراعی ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

عباسی اضافه کرد: با توجه به آماده نبودن طبیعت چهارمحال و بختیاری و همچنین شیوع ویروس کرونا و لزوم تلاش برای قطع زنجیره آن، اداره کل امور عشایر باید نسبت به تأخیر در ورود عشایر و جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به استان اقدام کند.

او ادامه داد: در صورت تلاش احتمالی برخی عشایر برای ورود زودهنگام به چهارمحال و بختیاری، باید خودرو‌های آنان از سوی پلیس توقیف و جریمه ۵ میلیون ریالی مربوط به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی لحاظ شود.

عباسی گفت: در صورت ورود زودهنگام برخی عشایر به استان، رؤسای ادارات امور عشایر و منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مربوطه باید پاسخگو باشند.

او افزود: فرمانداران شهرستان‌های مرتبط با عشایر استان موظفند تا زمان اعلام تقویم کوچ عشایر از ورود زودهنگام آنان به استان جلوگیری کنند.

عباسی اضافه کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری برای تأمین ناوگان مورد نیاز حمل سهمیه سیمان، کودشیمیایی و سایر اقلام اختصاصی استان باید از طریق راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های مبدا اقدام کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.