گشت‌زنی محله‌ای با هدف شناسایی و ساماندهی موارد مشکوک به کرونا در استان مرکزی آغاز شد.

آغاز طرح گشت‌زنی محله‌ای مقابله با کرونا در استان مرکزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: طرح گشت‌زنی محله‌ای مقابله با کرونا از امروز یکشنبه با هدف شناسایی و ساماندهی موارد مشکوک به کرونا در استان مرکزی آغاز شد.

امینی با اشاره به اینکه این طرح با بهره‌گیری از خودرو‌های اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اجرا می‌شودافزود: مرکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان مرکزی در تماس افراد برای ساماندهی فرد مشکوک به کرونا با همکاری مرکز بهداشت محله اعزام و اقدامات پزشکی و مشاوره‌ای را انجام می‌دهد.

او با بیان اینکه علاوه بر خدمات کرونایی خدمات آسیب‌های اجتماعی هم به قوت خود باقیست اضافه کرد: مددجویان بهزیستی و افراد عادی هم می‌توانند مسایل روحی و فشار‌های روانی و دیگر آسیب‌های اجتماعی خود را با این مرکز درمیان بگذارند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: متخصصان مشاوره و روانشناس در این مراکز حضور دارند و در زمینه کاهش استرس بیماری کرونا و همچنین راه‌های نگهداری و مدیریت افراد در منزل مشاوره رایگان را به‌صورت تلفنی ارایه می‌دهند.

او ادامه داد: همچنین با حضور خودرو‌های سیار اورژانس در سطح شهر و شناسایی کودکان کار در بخش اورژانس اجتماعی ۱۲۳، آموزش‌هایی هم به این کودکان داده می‌شود و بسته‌های بهداشتی شامل ماسک و دستکش در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار