سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان از خالی بودن ۳۸ درصد مخازن سد‌های استان برای کنترل سیلاب‌های احتمالی خبر داد .

محمد دلمرادی   سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  از خالی بودن ۳۸ درصد مخازن سد‌های استان برای کنترل سیلاب‌های احتمالی خبر داد و گفت: در پی آغاز بارندگی در استان سد‌های مخزنی و تغذیه‌ای آماده آبگیری است.

محمد دلمرادی  افزود: با شروع فعالیت سامانه بارشی و هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر جاری شدن سیل و روا‌ن‌آب در سطح استان، تمامی امکانات شرکت در جهت پیشگیری از خسارات احتمالی در نقاط آسیب‌پذیر مستقرشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر حجم آب موجود در مخزن سد‌های استان ۶۲ درصد کل مخزن بوده که این حجم نسبت به سال آبی قبل ۴۹ درصد افزایش داشته است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این سامانه یکی از قوی‌ترین سامانه‌های بارشی در سطح استان است که امید می‌رود حجم فعلی آب موجود در سد‌های استان افزایش یابد.

در سیستان و بلوچستان هفت سد مخزنی و ۲۳ سد تغذیه‌ای در حال بهره‌برداری است که سد‌های پیشین، زیردان، خیرآباد، شی کلک، ماشکید و چاه‌نیمه‌ها از مهم‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌آیند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.