مدیرعامل راه آهن گفت:تعداد قطار‌های در حال سیر با توجه به شرایط موجود و افت تقاضا، کاهش چشمگیری داشته است.

سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه آهن در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق دستور وزیر راه وشهرسازی مبلغ بلیت‌های قطار که توسط مسافران پیش خرید شده بود و بدلیل شیوع ویروس کرونا درخواست استرداد داشتند به صورت کامل و ۱۰۰ درصد مسترد شد افزود:  به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعداد بسیار زیادی  قطار در مسیر‌های مختلف حذف شد.

او ادامه داد: تعداد قطار‌های که هم اکنون در حال سیر هستند به کمتر از ۸ درصد نسبت به مدت مشابه رسیده و با توجه به شرایط موجود کشور و کاهش چشمگیر تعداد تقاضا بسیاری از قطار‌ها حذف شده است.

معاون وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: بخش حمل و نقل و تبعاً شرکت‌های حمل ونقل ریلی تابع تقاضای سفر هستند و به میزانی که تقاضا وجود داشته است شرکت‌ها هم پاسخ گوی متقاضیان بوده اند. خوشحالیم که اکثریت مردم عزیز به سلامتی خود و اطرافیانشان توجه کرده و سفر‌های خود را لغو کرده اند.

رسولی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم به درخواست وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا در راستای پرهیز از سفر پاسخ دادند و همین موضوع باعث کاهش چشمگیر سفر و در نتیجه تعداد سیر قطار در مسیر‌های مختلف شد.


بیشتر بخوانید: سال گذشته قطار به کدام شهرهای ایران رسید؟ 


رسولی ادامه داد: هم اکنون تعداد انگشت شماری قطار در شبکه داریم و این قطار‌ها هم در راستای پروتکل‌های بهداشتی و با رعایت تمامی موارد بهداشتی حرکت می‌کنند.

مدیر عامل شرکت راه آهن گفت: شرکت راه آهن تابع دستورات ستاد ملی کرونا است و تمامی دستور العمل هاو قوانین در این حوزه به صورت کامل رعایت می‌شود.

رسولی تاکید کرد: قطار‌های باری برای جابه جایی کالا‌ها در سیر هستند و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار