هواشناسی استان مرکزی با اشاره به سامانه جدید نسبت به تشدید بارش‌ها هشدار داد.

هشدار تشدید بارش‌ها در استان مرکزیمرادی کارشناس هواشناسی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: هر چند خروجی امروز مدل‌های پیش بینی میزان بارش‌های پیش بینی شده امروز استان را بطور کلی کاهش داده اند و بارش‌ها حالت هشدار آمیز نخواهد داشت، اما همچنان در بعضی از ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار باران و احتمال رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ و وزش باد پیش بینی می‌شود.

مرادی افزود: همچنین فردا دوشنبه در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار باران و رعدوبرق و احتمال تگرگ در ارتفاعات رگبار برف پیش بینی می‌شود.

او اضافه کرد: سرعت وزش باد در ساعاتی از فردا شدید پیش بینی می‌شود و امکان افزایش سرعت وزش باد به طور لحظه‌ای تا حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت در برخی نقاط وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان مرکزی بیان کرد: با عبور سامانه دمای هوای شبانه ۲ تا ۴ درجه کاهش خواهد یافت بنابراین امکان دمای‌های کمی زیر صفر صبح سه شنبه در برخی از مناطق سردسیر استان دور از انتظار نمی‌باشد.

او ادامه داد: روز سه شنبه با افزایش پایداری جو آسمانی صاف در ساعات بعدازظهر رشد ابر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

هواشناسی استان مرکزی همچنین با صدور اخطاریه شماره ۲ در سال ۹۹ اعلام کرد: پیرو اطلاعیه شماره ۲ مبنی بر آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان به اطلاع می‌رساند بارش‌ها تشدید خواهد شد؛ بنابراین امکان شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها و ایجاد روان آب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن برخی از مسیل‌ها در روز یکشنبه و لغزندگی سطح جاده‌ها در موقع وقوع بارش بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به دلیل احتمال رگبار برف بویژه عصر دوشنبه در جنوب غرب استان گردنه‌های زالیان و قاقان وجود دارد.

هواشناسی استان مرکزی بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان، آمادگی باغداران و گلخانه داران جهت خطرات ناشی از تگرگ و کاهش دما و احتیاط در تردد جاده‌ای تاکید کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.