برنامه عملیاتی جهاد کشاورزی مشهد در قالب ایجاد امکان عرضه مستقیم تولیدات گلخانه‌ای و دامی، توسعه کشت دانه‌های روغنی، اجرای طرح امنیت غذایی، توسعه صنایع وابسته و تکمیلی توسعه نوغانداری تعریف شده است.

امید طهماسبی زاده مدیر جهادکشاورزی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  گفت: برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۹ با هدف عمل به دستور مقام معظم رهبری (جهش در تولید) اجرایی می‌شود.

او ادامه داد: برنامه‌های پیشنهادی برای اجرا در سال ۱۳۹۹به ستاد سازمان ارسال شده تا در صورت تایید و اصلاحات لازم برای برنامه‌ریزی و اجرا ابلاغ شود.

مدیر جهادکشاورزی مشهد گفت: اهم این برنامه‌ها در ایجاد امکان عرضه مستقیم تولیدات گلخانه‌ای و دامی، توسعه کشت دانه‌های روغنی، اجرای طرح امنیت غذایی، توسعه صنایع وابسته و تکمیلی توسعه نوغانداری و پیگیری جهت ایجاد مجتمع‌های دامداری و رفع مشکلات آنهاست.

طهماسبی زاده با اشاره به معضل تغییر کاربری در مشهد این پدیده شوم را از موانع اصلی تحقق شعار سال برشمرد و افزود: متاسفانه تغییر کاربری‌ها باعث ثروت اندوزی قشری خاص و معدود و تخریب منابع تولید غذا و اشغال در بخش کشاورزی است.

او عمل تغییر کاربری را علاوه بر مجرمانه بودن از مصادیق بارز قاعده لاضرر دانست و ادامه داد: نمی‌توان برای تغییر کاربری تعبیری جز اتلاف منابع (خاک و آب) و خدشه به اکوسیستم و اضرار به منافع ملی ذکر کرد.
 

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: با این وصف بی تردید مبارزه با تغییر کاربری و قلع و قمع قاطع آثار آن حرکت در مسیر تحقق شعار سال خواهد بود.

طهماسبی زاده افزود: با توجه به تغییرات محسوس اقلیمی و ملاحظه تقویم نزولات جوی، توجه به اراضی دیم و حفاظت از آن‌ها نه تنها ضرورت که تکلیفی قانونی برای تمامی ادارات ذیربط در ذیل حاکمیت دانست.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
الان من خودم ازسال ۹۷دارم کارای وام گاوداری انجام میدم یکسره میره کمیسیون ورد میشه.باید حتما پارتی داشته باشی که وامو درست بکنن وگرنه فقط میچرخونن ادمو.
آخرین اخبار