با توجه به تعطیلی مدارس کشور و امکان دچار شدن کودکان و نوجوانان به عوارض کم تحرکی و ورزش نکردن، دانشگاه علوم پزشکی شیراز مسابقه بزرگ و سراسری ورزش کودکان را برگزار می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر تربیت بدنی دانشگاه با اعلام این خبر گفت: با هدف کاهش فقر حرکتی کودکان در شرایط کنونی کشور، مدیریت تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نظر دارد تا مسابقه ای سراسری برای گروه سنی ۶ ماه تا ۱۵ سال برگزار کند.

محسن داودی ادامه داد: با توجه به تعطیلی ناگزیر مهدکودک ها، مدارس و باشگاه های ورزشی به دلیل شیوع کروناویروس جدید و نامشخص بودن زمان بازگشایی این مراکز، تحرک و انجام حرکات ورزشی مناسب کودکان، یکی از موارد ضروری و وظایف خانواده ها در این ایام به شمار می رود.

این متخصص پزشکی ورزشی با اشاره به نقش سلامت کودکان و نوجوانان در آینده کشور، اضافه کرد: کم تحرکی و نداشتن فعالیت می تواند عوارض بسیار شدیدی را در همه گروه های سنی به ویژه کودکان و نوجوانان ایجاد کند که بعضی از این عوارض ممکن است تا پایان عمر باقی بماند و تاثیرهای خود را نشان دهد.

داودی ارتقای سطح فرهنگ ورزش و فعالیت های بدنی در ایام خانه نشینی کودکان و نوجوانان را یکی از اهداف اصلی این مسابقه عنوان کرد و افزود: این مسابقه سراسری، در دو بخش مهارت های اجرای حرکات ورزشی و طراحی بازی برای کودکان شش ماه تا ۱۵ سال برنامه ریزی شده و به صورت ارسال فیلم کوتاه برگزار می شود.

او بیان کرد: هموطنان می توانند با ارسال فیلمی از ورزش فرزندان خود در این مسابقه شرکت کنند و در صورت انتخاب، از جایزه های ارزشمند این مسابقه سراسری بهره مند شوند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مدت زمان این فیلم ها نباید از ۱۲۰ ثانیه بیشتر باشد و شرایط، قوانین و هنجارهای اجتماعی کشور نیز باید در آن رعایت شده باشد.

داودی ادامه داد: فایل های تصویری تا پایان روز سی و یکم فروردین به همراه سن و سایر مشخصات فرزند از طریق پیام رسان واتس آپ به شماره تلفن ۰۹۱۷۹۶۷۶۱۰۰ ارسال شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر، می توانند به سایت مدیریت فرهنگی دانشگاه به نشانیsport.sums.ac.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار