معتمدی گفت: تماس‌های زیاد مردم برای سوالات کرونایی سبب انتظار زیاد بیماران پشت خط اورژانس می‌شود.

سیدرضا معتمدی معاون فنی و عملیات اورژانس تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اقدامات اورژانس تهران در شرایط شیوع بیماری کرونا در تهران، اظهار کرد: با شیوع بیماری کرونا در سطح استان تهران، اورژانس ۱۱۵ در آمادگی کامل قرار داشت و تمام پرسنل و دستگاه‌های آمبولانس با ظرفیت ۱۰۰ درصدی خود در حال ارائه خدمات بهداشتی - درمانی به بیماران و مددجویان هستند.

او ادامه داد: اورژانس ۱۱۵ وظیفه انتقال بیماران بین بیمارستان‌ها را بر عهده گرفته است. یکی از اقدامات مهم اورژانس تهران ارائه خدمات به بیمارانی است که در قرنطینه خانگی به سر می برند.

معاون فنی و عملیات اورژانس تهران  افزود: متاسفانه تعداد تماس های مردم با اورژانس زیاد است و همین مسئله سبب می شود تا سایر بیماران مبتلا به سکته های قلبی و مغزی یا ترومایی مدت طولانی پشت خط انتظار باقی بمانند.

معتمدی تاکید کرد: یکی از مسائل موجود در اورژانس ۱۱۵، تعداد تماس‌های بالای مردم به‌دلیل اعتمادشان به اورژانس ۱۱۵ جهت دریافت پاسخ سوالات خود در خصوص بیماری کرونا است که این مسئله باعث شده است تا سایر بیماران پشت خط تماس منتظر بمانند.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران بیان کرد: روزانه ۴۷ هزار تماس در اسفند سال گذشته با اورژانس انجام می‌شد و حدود ۵۰۰۰ ماموریت به وسیله پرسنل اورژانس تهران انجام می‌شود.

او ادامه داد: تعداد تماس و ماموریت‌های ما در نوروز امسال نسبت به سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد و با توجه به اینکه شهر خلوت شده و تعداد ترددها کاهش پیدا کرده است اما ۲۷ هزار تماس با اورژانس تهران انجام می‌شود و همکاران به ۲۸۰۰ ماموریت اعزام می‌شوند.

او گفت: تجمعاتی مانند چهارشنبه سوری سبب ابتلای برخی افراد به کرونا می‌شود و علائم بیماری کرونا حدود دو هفته بعد بروز پیدا می‌کند و من از مردم تقاضا دارم که در منزل بمانند تا چرخه انتقال ویروس قطع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.