رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ۷۵ درصد جمعیت استان طبق آمار تاکنون برای بیماری کرونا پایش شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: ۷۵ درصد جمعیت استان طبق آمار تاکنون برای بیماری کرونا پایش شده‌اند که جمعیت یک میلیونی را شامل می‌شود و این اقدام بسیار مؤثری است که در کشور انجام شده و کشور‌های اروپایی در حال الگوبرداری طرح تماس با منازل هستند.

۷۵ درصد جمعیت استان پایش کرونا شدند

نامدار افزود: همچنین در بحث کمیته استانی مقابله با کرونا، بیمارستان صحرایی را داشتیم که روز پنجم اسفند آغاز به کار کرد و تا آن زمان هیچ استانی بیمارستان صحرایی راه اندازی نکرده بود.

او اضافه کرد: با بازرسی‌های انجام شده توسط مسئولان بهداشت محیط استان تاکنون ۲۲۰ مرکز به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی پلمپ شده است و روند بازرسی‌ها با جدیت در حال پیگیری است.

نامدار افزود: نماز جمعه قزوین جزو نخستین نماز جمعه‌هایی بود که برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تعطیل شد در حالی که هنوز تعطیلی نماز جمعه‌ها کشوری نشده بود و به همین خاطر از حجت الاسلام و المسلمین عابدینی قدردانی می‌کنیم.

او اضافه کرد: بحث واگذاری بیمارستان شهدای آبیک به بخش خصوصی بسیار جدی بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته همانطور که بیمارستان رحیمیان الوند بازگشایی شد، این بیمارستان نیز با همراهی وزارت بهداشت راه اندازی شد ه است و این اقدام نقش مهمی در ارتقای سلامت استان خواهد داشت.

همه آحاد جامعه برای مقابله با کرونا وظیفه دارند

امام جمعه قزوین هم در این دیدار گفت: همه آحاد جامعه به نوبه خود برای مقابله با این ویروس منحوس وظیفه دارند و همانطور که کادر پزشکی و درمانی شب و روز پای کار هستند، مردم نیز با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند گام مؤثری برای کنترل و ریشه کن شدن این ویروس بردارند و این رسالت آحاد جامعه در این روز‌های سخت و بحرانی است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نظارت دقیق بر دستگاه‌ها برای توزیع عادلانه امکانات بهداشتی و درمانی را ضروری دانست و تأکید کرد: همه تلاش کنیم با نظارت دقیق، امکانات به درستی توزیع شود و به دست کسانی برسد که حقیقتاً نیازمند آن‌ها هستند و در این امر کوتاهی و بی‌عدالتی صورت نگیرد.

امام جمعه قزوین جلب اعتماد عمومی را یکی از مؤلفه‌های اساسی برای پیشبرد کار‌ها دانست و اذعان کرد: اعتماد به مردم معجزه می‌کند و همانطور که در زمان جنگ مردم با اعتماد کامل پای کار بودند و دفاع مقدس را به بهترین شکل پیش بردند، امروز نیز در بحران‌ها اگر اعماد کامل داشته باشند، همراهی کامل خواهند داشت و مسئولان می‌توانند این همراهی را در تمام بخش‌ها، به ویژه در مقابله با کرونا مشاهده کنند.

او با اشاره به نامگذاری سال با عنوان جهش تولید از سوی رهبر فرزانه انقلاب، تأکید کرد: استان قزوین به دلیل ظرفیت‌های بالای صنعتی، کشاورزی و دانشگاهی جزو استان‌های خاص و ویژه محسوب می‌شود که با بسیج امکانات می‌تواند شعار سال را با بهترین کیفیت تحقق بخشد.

کادر درمانی برای مقابله با ویروس کرونا شب و روز تلاش می‌کنند

استاندار قزوین هم در این دیدار از مجموعه کادر درمانی و پزشکان قدردانی کرد و افزود: کادر درمانی، پزشکان و پرستاران برای مقابله با ویروس کرونا شب و روز تلاش می‌کنند و از اقدامات بسیار خوب همه عزیزان قدردانی می‌کنیم.

۷۵ درصد جمعیت استان پایش کرونا شدند

جمالی پور با اشاره به بازگشایی بیمارستان رحیمیان الوند افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته روز پایانی سال ۹۸ توانستیم بیمارستان رحیمیان را بازگشایی کنیم و خدمات نیز در قالب تعرف‌های دولتی محاسبه خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار