رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان‌های اردل، بن، سامان، کوهرنگ و کیار بیشترین درصد غربالگری غیرپزشک را در استان داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: شهرستان‌های اردل، بن، سامان، کوهرنگ و کیار بیشترین درصد غربالگری غیرپزشک را در استان داشتند.

او با اشاره به انجام غربالگری غیرپزشک برای ۵۳ هزار و ۳۷۴ نفری شهرستان اردل تا تاریخ ششم فروردین ۹۹ افزود: تا این تاریخ ۵۳ هزار و ۶۲۰ نفر معادل ۱۰۰ درصد غربالگری شدند.

جزایری با بیان اینکه از جمعیت ۱۲۹ هزار و ۴۸۰ نفری شهرستان بروجن ۱۱۷ هزار و ۶۹۱ نفر معادل ۹۰ درصد غربالگری غیرپزشک شدند اضافه کرد: از ۲۷ هزار و ۸۵۵ نفر جمعیت شهرستان بن نیز ۲۷ هزار و ۹۱۸ نفر معادل ۱۰۰ درصد غربالگری گردیدند.

او ادامه داد: ۳۸ هزار و ۸۷ نفر معادل ۱۰۰ درصد در شهرستان سامان غربالگری غیرپزشک شدند.

جزایری با تأکید بر اینکه از جمعیت ۱۰۳ هزار و ۵ نفری شهرستان فارسان ۹۸ هزار و ۲۴۰ نفر معادل ۹۵.۳۷ درصد و از جمعیت ۳۲ هزار ۸۰۴ نفری شهرستان کوهرنگ ۳۳ هزار و ۳۷۹ نفر معادل ۱۰۰ درصد غربالگری شدند گفت: همچنین ۴۹ هزار و ۲۵۲ نفر معادل ۱۰۰ درصد از جمعیت ۴۰ هزار و ۱۵۷ شهرستان کیار، ۱۵۲ هزار و ۱۰۱ نفر معادل ۶۶ درصد از جمعیت ۲۲۸ هزار و ۲۷۲ نفری شهرستان لردگان و ۲۴۲ هزار و ۱۲۷ نفر معادل ۸۰ درصد از جمعیت ۳۰۱ هزار و ۶۵۸ نفری شهرکرد غربالگری غیرپزشک شدند.

او افزود: شهرکرد نرخ غربالگری ۸.۸۳ از ۱۰ را در ۲۴ ساعت گذشته ثبت کرده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.