انقلاب عظیم در تولید خودرو‌های توربودیزل لندرور

لندرور قصد دارد خودرو‌های توربودیزلی هیبریدی با موتور‌های شش سیلندر تولید کند.

انقلاب عظیم در تولید خودرو‌های توربودیزل لندروربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت خودروسازی اروپا متوقف شده است، اما مقررات شدید تولید گاز‌های گلخانه‌ای که در اوایل سال ۲۰۲۰ به مرحله اجرا در آمد، هنوز در افق چشمگیری است. براساس آخرین گزارش‌ها، لندرور در حال آماده‌سازی برای رعایت مقررات و جلوگیری از پرداخت جریمه‌های عظیم، چند موتور شش سیلندر توربودیزل هیبریدی را به بازار عرضه می‌کند.


بیشتر بخوانید: تصاویر جاسوسی فاش شده از Ram 1500 Rebel TRX


مجله بریتانیایی Autocar اعلام کرده است که لندرور از فناوری هیبریدی خفیفی قبلا در Evoque و Discovery Sport، دو مدل کوچک خود، برای دستیابی به ۳۰۰ اسب بخار قدرت ۳/۳ لیتری مستقیم روی خودرو‌های شش سیلندری استفاده کرده است. این شرکت همچنین نسخه قدرتمندتری از خودرو‌های شش سیلندر خود با قدرت حدود ۳۵۰ اسب را معرفی خواهد کرد. مدل اول در مدل‌های HSE، HSE Dynamic و Autobiography Dynamic یه عنوان مدل‌های اسپورت رنج روور در دسترس خواهد بود، در حالی که حالت دوم به مدل‌های خودرو‌های بالارده مانند HST اضافه می‌شود. رنج روور با اندازه کامل آن‌ها را نیز دریافت خواهد کرد.

انقلاب عظیم در تولید خودرو‌های توربودیزل لندرور

این خودرو‌های شش سیلندر نمایانگر یک رویکرد دوجانبه برای جایگزینی موتور توربودیزل ۴.۴ لیتری V۸ موجود در بازار اروپا و بازار‌های دیگر جهان است. این موتور پیشرانه‌ای با قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاوری با قدرت ۵۴۶ اسب بخار تولید می‌کند و در حالی که ظرفیت جابجایی ۷ هزارو ۷۰۰ پوندی را به آن می‌دهد، سرعت رنج روور را در ۶.۵ ثانیه از صفر به ضد کیلومتر در ساعت می‌رساند. استدلال در مورد این ارقام دشوار است، اما موتور قدیمی‌تر است که باعث افزایش میانگین تولید ناخالص داخلی این شرکت می‌شود، بنابراین باید کار را ادامه داد.

انقلاب عظیم در تولید خودرو‌های توربودیزل لندرور

سیستم هیبریدی جدید این شرکت رنج روور را به تنهایی با الکتریسیته شارژ نمی‌گند، اما آن‌ها را کارآمدتر خواهد کرد. از دست دادن یک جفت سیلندر در هر دو منطقه نیز کمک خواهد کرد. اگرچه لندرور برنامه‌ای برای از کار انداختن تولید V۸ یا راه اندازی هیبریدی شش سیلندر را تأیید نکرده است، اما تأمین‌کنندگان شروع به انتشار اطلاعات در مورد این پیشرانه کرده‌اند، بنابراین اعتقاد بر این است که تولید این موتور‌ها نزدیک است. زمان می‌گوید که آیا این مدل در نسل‌های فعلی ظاهر خواهد شد یا جایگزینی‌های آن‌ها که در ماه‌های آینده تحت آزمایش‌های متزلزل در سطح جهان و خارج از کشور قرار دارند.

انقلاب عظیم در تولید خودرو‌های توربودیزل لندرور

گفته می‌شود شرکت جگوار هم از فناوری موتور هیبریدی شش سیلندر قرار است در خودرو‌های XF و F-Pace استفاده کند که پیش‌بینی می‌شود از اواخر سال ۲۰۲۰ شروع به شنیدن خبر‌هایی از آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
حمید
۱۳:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۳۹۹
با لندرورهائی که اینجا میبینیم هیچ فرقی نداره
آخرین اخبار