رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:تعداد فوتی‌ها از ابتدای اسفند تا کنون درشهرهای تحت پوشش این دانشکده ۱۱ مورد بوده است.

دکتر سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت:آمار مبتلایان به کرونا در حوزه علوم پزشکی این شهرستان  به ۱۲۰ مورد رسید.

او با بیان اینکه از ابتدای اسفند ماه تا امروز ۱۶ هزار ۵۳۳ نفر با علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند  که از این تعداد ۱۱۴۹ نفر بستری شدند افزود:همچنین ۱۰۲۷ نفر نیز تا کنون با حال عمومی مناسب مرخص شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد:در حال حاضر ۷۲ مورد بستری در بیمارستان آیت‌الله طالقانی وجود دارد.

سلمان زاده گفت:درکل بحران کرونا ۱۲۰ مورد قطعی در منطقه وجود داشته که آبادان ۴۴، خرمشهر ۵۵ و شادگان ۲۱ نفر بوده است. از این تعداد ۷۱ نفر پس از بهبودی ترخیص شده‌اند.

او افزود:مردم کماکان به ماندن در خانه ادامه دهند. افزایش آمار نتیجه خروج مردم از منازل برای خرید شب عید است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:این آمار نشان دهنده عدم رعایت برخی شهروندان در روزهای ابتدایی نوروز است، افراد علامت‌دار حتما در خانه بمانند.

او در پایان افزود:تعداد فوتی‌ها تا امروز ۱۱ مورد بوده که به تفکیک شهرهای حوزه این دانشکده، در آبادان ۳ نفر،خرمشهر ۷ نفر و شادگان یک نفر بوده است.

بیمارستان طالقانی آبادان تنها پایگاه پذیرش و بستری بیماران مبتلا به کرونا ویروس است.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.