عضو هیئت مدیره انجمن گفت: تحقق "جهش تولید" نیاز به فراهم کردن شرایط دارد تا در صنعت خودرو تاثیر بگذارد.

///سیامک مقتدری عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تحقق شعا  "جهش تولید" نیاز به فراهم کردن شرایط دارد تا در صنعت خودرو تاثیر بگذارد. خودروسازان و قطعه سازان حداکثر ظرفیت برای تولید خودرو را دارند که می توانند ۲ میلیون خودرو در سال تولید کنند.

او بیان کرد: "جهش تولید" شعاری است که در صورت تحقق ، صنعت خودرو را متحول خواهد کرد. تردیدی وجود ندارد که خودروسازی بخشی مهم از ستون فقرات تولید در کشور به شمار می‌رود و این صنعت پیش‌تر نیز در دوران رشد اقتصادی ، نقش خود را نشان داده است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان افزود: در سال ۹۶ صنعت خودروسازی توانست یک میلون و ۶۰۰ هزار خودرو تولید کند. امسال با تقویت این حوزه می‌توان تولید خودرو را افزایش داد. جهش از نظر ظرفیتی در کشور وجود دارد. در آن دوران که رشد اقتصادی کشور پس از مدت‌ها مثبت شد، کارشناسان و اقتصاددانان از خودروسازی به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور نام بردند.


بیشتر بخوانید: رفع مشکل تامین مواد اولیه قطعه سازان تا پایان بهمن ماه/ آغاز تحویل خودروهای پیش‌فروش شده در آینده نزدیک


مقتدری با بیان اینکه امسال با توجه به شعار سال خودروسازی می‌تواند پرچمدار عرصه باشد، گفت: برای پرچمدار بودن نیاز به فراهم کردن شرایطی است که مهم ترین آن نقدینگی به شمار می رود. تامین مالی لازم برای بهبود تولید در قطعه سازی و به تبع آن، خودروسازی بسیار مهم است.

او تشریح کرد: اگر قرار است تولید خودرو رشد پیدا کند، نیاز است تا قطعه سازی در مسیر بهبود تولید قرار بگیرد و این بهبود، پول می‌خواهد. در این سال‌ها همواره یکی از مشکلات اصلی در قطعه سازی که گاهی به افت تولید منجر شده، مطالبات معوق آن‌ها از خودروسازان بوده است.

 عضو هیئت مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازان گفت: موانع برای تولید خودرو باید برداشته شود اما هم اکنون به دلیل مشکلات مالی و کمبود نقدینگی، خودروسازان نتوانسته و نمی‌توانند مطالبات قطعه ساز‌ها را سر وقت بپردازند و این موضوع همواره تاثیر منفی روی تولید قطعات و خودرو در کشور گذاشته است.

مقتدری تشریح کرد: نقدینگی موضوعی است که حتما باید حل و فصل شود. چه به خودرو ساز و چه به قطعه ساز باید نقدینگی تزریق شود که این امر نیاز به سرمایه دارد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار