به مناسبت سال جدید گپ و گفتی را با دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری ترتیب دادیم که در زیر می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تعطیلات نوروز امسال با سال‌های گذشته متفاوت است و مردم برعکس هر سال برای حفظ سلامتی خود و خانواده بهتر در خانه بمانند تا از گسترش ویروس منحوس کرونا جلوگیری کنند، ما هم در باشگاه خبرنگاران جوان گفت‌‌وگوهای عیدانه‌ای را با برخی مسئولان در نظر گرفته‌ایم تا کمی از حال و هوای این روزهای کرونایی فاصله بگیریم.

" تا در برابر ویروس کرونا رعایت نکنیم، برچیده نخواهد شد. درخواست من این است که مردم رعایت کنند و در خانه بمانند. هرچقدر ما رعایت کنیم دامنه گستردگی این ویروس کوتاهتر می‌شود و اگر رعایت نکنند این ویروس ادامه دار می‌شود." 

این بخشی از گفت‌وگوی عیدانه باشگاه خبرنگاران جوان با دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید:

گفت‌وگوی عیدانه با سیاستمدارِ کوهنوردی که در خط مقدم مبارزه با فساد است

باشگاه خبرنگاران جوان: کمی از خودتان بریمان بگویید؟

پالیزدار: کاظم پالیزدار هستم و سال ۱۳۵۵ در تهران متولد شدم. ۱۶ سال است که ازدواج کرده‌ام و حاصل این ازدواج ۱ دختر و ۲ پسر است. اکنون به‌عنوان دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری و نیز به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور در نهاد ریاست جمهوری فعالیت می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: با همسر خود چطور آشنا شدید؟
پالیزدار:من با بردار همسرم دوست بودم؛ رابطه من و برادر همسرم صمیمی شد و در ادامه آشنایی خانواده‌ها و بقیه ماجرا

باشگاه خبرنگاران جوان: کمی درباره فرزندان خود بگویید؟
پالیزدار:فرزند اولم دختر و دو فرزند دیگرم پسر است و دخترم ۱۳ سال سن دارد؛ فرزند دومم با اختلاف دو سال ۱۱ ساله است و فرزند آخرم هم ۶ ساله است.

باشگاه خبرنگاران جوان: به اعضای خانواده خود چه عیدی می‌دهید؟

پالیزدار:در خانواده‌های ایرانی سنت است که پول عیدی می‌دهند و من هم طبق همین سنت برای خانواده مبالغی را برای عیدی به آن‌ها تهیه کرده‌ام.

باشگاه خبرنگاران جوان: چه رشته‌ای و در چه دانشگاهی درس خوانده‌اید؟

پالیزدار: بنده فارغ التحصیل کارشناسی مدیریت بازرگانی، کارشناسی ارشد علوم اجتماعی و دکتری مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی هستم.

باشگاه خبرنگاران جوان: آخرین کتابی که خواندید چه بوده و چه کتابی پیشنهاد می‌کنید؟

پالیزدار: کتاب خواندن را دوست دارم، اما غالبا کتاب‌هایی که میخوانم را دوستانم به من هدیه می‌دهند. بیشتر اوقات در زمینه فضای مجازی مطالعه میکنم، اما چند وقتی است که شروع به مطالعه کردن کتاب "زندگی بر محور حقیقت" کردم.

باشگاه خبرنگاران جوان: بهترین فیلمی که در سال ۹۸ دیدید؟
پالیزدار: وقتی ماه کامل شد!

باشگاه خبرنگاران جوان: چه ژانری را در حوزه سینما دنبال می‌کنید؟

پالیزدار: آن دسته از فیلم‌هایی که واقعیت جامعه را به تصویر می‌کشد را دوست دارم، من معتقدم که سینما بخشی از جامعه است. برخی اوقات ژانر کمدی هم دنبال می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: چقدر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنید؟

پالیزدار: بنده همیشه کارت مترو همراه دارم، میانگین هر دو ماه یکبار از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنم.

گفت‌وگوی عیدانه با سیاستمدارِ کوهنوردی که در خط مقدم مبارزه با فساد است

باشگاه خبرنگاران جوان: به چه ورزشی علاقه دارید؟

پالیزدار: من به کوهنوردی علاقه‌مندم و مدت‌ها این ورزش را به طور مرتب انجام می‌دادم، اما از وقتی وارد نهاد ریاست جمهوری شدم نتوانستم تحرکی داشته باشم. البته چند ماهی بود که نرمش و ورزش عادی را شروع کرده بودیم که سرو کله ویروس کرونا پیدا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: در اوقات فراغت خود به چه تفریحاتی می‌پردازید؟

پالیزدار: بنده اکثرا در محل کار هستم و به همین دلیل اوقات فراغت ندارم و اگر در خانه باشم با فرزندانم وقت می‌گذرانم و شاید گاهی اوقات با هم فیلم سینمایی ببینیم. البته سالی یک یا دوبار را اگر وقت کنم به همراه خانواده به سفر میروم. این راهم بگویم که یکی از تفریحات مورد علاقه من طبیعت گردی و آفرود است، اما متاسفانه فرصت نمی‌شود و شاید سالی یکبار طبیعت گردی را تجربه کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: قبل از اینکه وارد عرصه سیاست شوید، به چه کاری مشغول بودید؟

پالیزدار: بنده از همان ابتدا در امور نظارتی انجام وظیفه می‌کردم و در زمینه مفاسد اقتصادی فعالیت داشته‌ام.

باشگاه خبرنگاران جوان: مایل هستید تا فیش حقوقیتان را منتشر کنید؟

پالیزدار: مانعی برای بیان ندارم، اما علاقه‌ای هم به این کار ندارم. آدم‌ها دوست دارند که همیشه حریم شخصی برای خود داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان: حاضرید اموالتان را شفاف بیان کنید؟

پالیزدار: ابایی از مطرح کردن دارایی خود ندارم چرا که دارایی من در حد یک آدم معمولی با جایگاه بنده است. من یک باب منزل مسکونی در غرب تهران دارم که اکنون در آن ساکن هستیم و چند سالی است که آن را خریداری کردم و همچنین خودرو مانند سایرین داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به شیوع کرونا و قرنطینه بودن در خانه اکنون که بیشتر در منزل حضور دارید بیشتر به چه کار‌هایی می‌پردازید؟

پالیزدار: هیچ وقت ما تصور این را نداریم که در ایام عید در خانه باشیم و اکنون با وجود مشکلات ویروس کرونا در محل کار حضور داریم؛ امسال هم از دوم فروردین در محل کار حاضر هستم. برنامه‌هایی اعم از ورزشی و تفریحی در منزل برای خودم ارزیابی کرده بودم که انجام دهم. اما بعید است که امسال بتوانم این برنامه‌ها را عملیاتی کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: سال ۹۸ برای شما چطور بود؟

پالیزدار: اصلا خوب نبود! خاطرات تلخی در سال ۹۸ دارم و روز‌های سختی رو در سال قبل پشت سر گذاشتیم. من در پایان هر سال، اتفاقات خوب و بد آن سال را برای خودم مرور می‌کردم، اما الان که با خود سال ۹۸ را مرور می‌کنم، میبینم اتفاق خوشایندی در سال ۹۸ نداشتم.

باشگاه خبرنگاران جوان: بهترین و تلخ‌ترین خاطره شما در سال ۹۸ چه بوده؟

پالیزدار: الان بهترین خاطره‌ای در ذهنم ندارم، اما تلخ‌ترین خاطره شهادت سردار سلیمانی بود.

گفت‌وگوی عیدانه با سیاستمدارِ کوهنوردی که در خط مقدم مبارزه با فساد است

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به شیوع کرونا توصیه شما به مردم چیست؟

پالیزدار: ضرب المثل قدیمی ایرانی است که می‌گوید مرگ برای همسایه نیست! مردم ما فکر می‌کنند خودشان به روزگار سخت دچار نخواهند شد و این مریضی به سراغ آن‌ها نخواهد رفت. اکنون دو اتفاق در حال رخ دادن است، یکسری از افراد جامعه ما هستند که در این شرایط به خوبی رعایت کردند و در خانه مانده‌اند؛ فرزندان و همسر من یک ماه است که از واحد مسکونی بیرون نیامدند و خود را قرنطینه کرده‌اند. اما برخی دیگر از هموطنانمان رعایت نمی‌کنند؛ تا در برابر ویروس کرونا رعایت نکنیم، برچیده نخواهد شد. درخواست من این است که مردم رعایت کنند و در خانه بمانند. هرچقدر ما رعایت کنیم دامنه گستردگی این ویروس کوتاهتر می‌شود و اگر رعایت نکنند این ویروس ادامه دار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: چه آرزویی برای مردم در سال ۹۹ دارید؟

پالیزدار: می‌گویند زندگی همیشه سربالایی و سرپایینی دارد، ما چندسالی است که به واسطه دشمنی‌هایی که علیه کشورمان انجام می‌شود، در سربالایی زندگی افتاده‌ایم. ان‌شاالله این سختی‌ها از مردم و ما دور شود، مردم کشور ما مردم خوبی هستند. کشوری که در بدترین شرایط تحریمی قرار دارد که هیچکدام از کشور‌های دنیا تحمل چند روزه این فشار‌ها را ندارند، میبینیم ما از آن‌ها خیلی بهتریم؛ از آن‌هایی که یک عمر در رفاه بودند و ادعا تمدن و فرهنگ دارند. برای این مردم باید بهترین‌ها را آرزو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: این جملات رو میشنوید اول چیزی که یادتان می‌آید چیست؟
باشگاه خبرنگاران جوان؟

پالیزدار: تلاش، عشق، شور و شعف جوانی

نهاد ریاست جمهوری؟

درونش مارو سوزونده، بیرونش مردم رو

 ایران؟

عشق

کرونا؟

اولین تجربه تلخ کشور در بحث بیماری‌های اپیدمی

سردار حاج قاسم سلیمانی؟

آن سفر کرده که صد قافله هم در ره اوست، هرکجا هست خدایش به سلامت دارش

بنفش؟

سکوت

باشگاه خبرنگاران جوان: آرزوی شخصی شما در سال ۹۹ چیست؟

پالیزدار: فقط برای مردم ایران آرزو می‌کنم و امیدوارم که با کمک خداوند این سختی‌ها زودتر پشت سر گذاشته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: بهترین خبری که می‌توانید در سال ۹۹ به مردم بدهید چیست؟

پالیزدار: نمیدانم! شاید بتوانم در بحث مبارزه با فساد به مردم بگویم که چه اتفاقات و پیشرفت‌هایی در جهت مبارزه با مفسدان نسبت به سال‌های قبل رخ داده است. امیدوارم نیمه سال ۹۹ این نوید را به مردم بدهیم که جهان از شر شیطان بزرگ برچیده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
اخرش باید می پرسیدین که احساس خوشبختی میکنه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۰:۰۰ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
مبارزه با فساد در نهاد ریاست جمهوری!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟ عجب!!!
-
ناشناس
۰۸:۴۳ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
فقط اون جمله که گفتی بدترین خبر ،خبر شهادت سرداربود ارزش داره...دلهای یک ملت سوخت واسه سردار عزیز
آخرین اخبار