کرونا در کردستان ۳۱۸ نفر را مبتلا کرده و تاکنون جان ۴۰ تن را گرفته است.

شمار مبتلایان به کرونا در کردستان به ۳۱۸ نفر رسیدفرزین رضاعی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج اظهار داشت: از ۷۶۴ نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا نتیجه ۳۱۸ مورد مثبت و ۴۰۱ مورد هم منفی بود و نتیجه آزمایش ۴۵ نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

او اضافه کرد:از ابتدای ورود این ویروس به استان تاکنون  ۴۰ نفر جان خود را از دست داده اند که از این تعداد  ۱۷ نفر درسقز، ۳ نفر در سنندج، ۶ نفر درقروه ،  ۸ نفر در بانه و در مریوان،  بیجار و کامیاران هر کدام ۲ نفر بخاطر این بیماری جان باخته‌اند.

رضاعی هچنین ادامه داد:  در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به ویروس کرونا شامل سقز ۱۱۴ نفر، بانه ۶۴، سنندج ۶۶، کامیاران ۱۱، قروه ۲۴، مریوان ۸، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۶، دهگلان ۳ و سروآباد نیز ۲ نفر است.  

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: روند درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان ادامه دارد و تاکنون ۱۰۳ نفر توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند که یکی از آنها پیرمردی ۱۰۱ اهل شهرستان بانه است البته همچنان تاکید داریم پیشگیری بسیار بهتر از درمان این بیماری است.

او افزود: روند درمان تمام این بیماران به صورت قطعی پایان پذیرفته است و ۱۰۳ بیمار بهبود یافته دوران قرنطینه ۱۴ روزه خود را سپری کرده‌ و از بیمارستان مرخص شده و هم اکنون می‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را از سر گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۹۲۹ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند، تاکید کرد: این تعداد شامل افراد مشکوک، بیمار و ترخیص یافته است و تعداد بستری شدگان در حال حاضر در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان ۱۲۴ نفر است.

رضاعی گفت: از این تعداد، ۲۹ نفر در بیمارستان توحید سنندج، ۶ نفر در بیمارستان بعثت سنندج، ۴۳ نفر در بیمارستان امام خمینی(ره) سقز، ۱۱ نفر در بیمارستان تامین اجتماعی سقز، هشت نفر در بیمارستان شهید بهشتی قروه، ۱۵ نفر در بیمارستان رازی بانه، چهار نفر در بیمارستان امام حسین (ع) بیجار، پنج نفر در بیمارستان دیواندره، یک نفر دربیمارستان بوعلی مریوان، یک نفر در دهگلان و یک نفر در بیمارستان سروآباد بستری هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.