ممنوعیت استفاده از چراغ‌های گردان و آژیر در وسایل نقلیه شخصی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:استفاده از چراغ‌های گردان غیر مجاز و همچنین آژیر در وسایل نقلیه شخصی بدون کسب مجوز از پلیس راهور ممنوع و خلاف مقررات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سرهنگ ابوالفضل کوهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: بر اساس قانون صرفا خودرو‌های انتظامی، امنیتی، امدادی و خدماتی متناسب با نوع و اهمیت ماموریت‌های نهاد مربوطه، جهت جلب توجه رانندگان و عابران و به منظور تسریع و تسهیل در امر خدمت رسانی مجاز به استفاده از چراغ‌های گردان، چشمک زن و همچنین آژیر‌های مختلف، می‌باشند.

او با بیان اینکه با گسترش استفاده این موارد در خودرو‌های شخصی، به تدریج، مشاهده چنین علائمی در معابر عادی شده و حساسیت شهروندان در مواجهه با این علائم سمعی و بصری کاهش خواهد یافت، افزود: کاهش توجه و حساسیت در خصوص موارد مهمی همچون چراغ‌های گردان و آژیر و همچنین عدم امکان تشخیص خودرو‌های انتظامی، امدادی و خدماتی ویژه از خودرو‌های شخصی استفاده کننده غیرمجاز از چراغ‌های گردان و آژیر، باعث اخلال در انجام آن‌ها می‌شود.

کوهزادی اظهار کرد: براساس بند ۲۰۳۶ جدول جرائم رانندگی، استفاده از نورافکن یا چراغ دارای نور خیره کننده، چراغ‌های الوان، اضافی و داشتن نور سفید در عقب و نور قرمز در جلو وسیله نقلیه تخلف محسوب شده و مشمول جریمه ۵۰۰ هزار ریالی می‌باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام به ضعف فیلـتر‌های قانونی لازم جهت خرید و فروش تجهـیزاتی از قبیل چراغ‌های گردان، آژیر و به خصوص چراغ‌های چشمک زن LED جدید، اشاره کرد و ادامه داد: این مورد نیازمند حسـاسیت ویژه مسئولان و توجه رسـانه‌های جمعی می‌باشد که با اقدامات فرهنگی و انجام آگاه سازی‌های لازم، از نهـادینه شدن این تخلفات جلوگیری‌های لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.