رئیس مجلس گفت: بسیاری از مردم به توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل کردند و درخواست ما این است که همکاری خود را در این ایام تکمیل کنند.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید از بیمارستان سیار شهید صدوقی نیروی زمینی سپاه و مراحل رزمایش سراسری دفاع بیولوژیک سپاه پاسداران، در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با قرارگاه‌های ده‌گانه نیروی زمینی سپاه گفت: این بیماری میزان فراگیری بسیار جهنده و سریعی دارد و به همین دلیل اقتضا می‌کرد که یک رفتار فداکارانه و مجاهدانه برای آن انجام شود که در این زمینه مردم عزیز ما شاهد هستند.

او افزود: سپاه پاسداران که با فرمان امام راحل در ابتدای انقلاب به وجود آمد در سخت‌ترین شرایط کنار مردم بوده و مجاهدانه اقدام کرده است و امروز هم همه امکانات خود را برای کمک به مردم بسیج کرده است.

لاریجانی با اشاره به بازدید خود از امکانات نیروی زمینی سپاه بیان کرد: به مردم باید بگویم احساس من این است که فرمانده کل سپاه و فرمانده نیروی زمینی از لحظات اول تمام امکانات سپاه را برای صیانت از مردم مقابل کرونا سوق داده‌اند و امکانات وسیعی را هم برای خدمت به مردم فراهم کرده اند.

او اضافه کرد: اتاق‌های عمل، بخش‌های آی‌سی‌یو و همچنین تغییر کاربری در بخش‌های مختلف دیگر، برای ارائه خدمات بهتر پیش‌بینی شده است.

رئیس مجلس  تاکید کرد: غربالگری یکی دیگر از اقدامات موثر و جهادی سپاه است که با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است، همین کار باعث شد خیلی از افرادی که دچار این بیماری شده‌اند از سایر افراد جدا شده و تحت درمان قرار بگیرند و بر اساس گزارشی که معاون وزیر بهداشت دادند تاکنون ۵۰ میلیون نفر از ایرانیان غربالگری شده‌اند.

او تاکید کرد: با رصد وضعیت کشور‌های درگیر می‌توان دریافت که وزارت بهداشت و سایر نهاد‌هایی که در ایران فعالیت کردند، خیلی جلوتر از کشور‌های دیگر است؛ در اروپای و آمریکا که مدعی امکانات پیشرفته هستند، دچار معضلات بزرگی شده‌اند، اما به روی خود نمی‌آورند در صورتی که مشخص است که چقدر در مقابله با کرونا دچار آشفتگی هستند.

رئیس مجلس تصریح کرد: در ایران چه در وزارت بهداشت و چه در نیرو‌های مسلح، مجاهدانه به میدان آمدند و بعضا جان خود را فدا کردند تا از مردم صیانت کنند، این امر نیازمند سپاسگذاری و قدردانی از همه مجاهدان چه در وزارت بهداشت و چه در نیرو‌های مسلح است؛ همچنین از سردار سلامی و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و همه فرماندهان قرارگاه‌ها تشکر می‌کنم، چون می‌بینیم که چه کار بزرگی برای صیانت از ملت انجام داده‌اید.

لاریجانی اظهار کرد: باید به مردم بگوییم که این اقدامات، بخشی از خدمات سپاه پاسداران در این قضیه است در صورتی که وظیفه ذاتی آن نبوده و برای صیانت از مردم وارد عمل شده است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه همه بخش‌های کشور بسیج شده‌اند این بیماری را دفع کنند، گفت: همکاری مردم خیلی مهم است، تصمیماتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده، عمده مردم توجه کردند و همین عاملی شد که در بسیاری از استان‌ها وضعیت درگیری سیر نزولی پیدا کرده است، اما خواهش ما این است که این همکاری را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
این مقام ارشد انتظامی(سردار مهری) تاکید کرد:چرخه خدمت سربازی همچنان ادامه دارست و با ایثارگری سربازان و نیرو‌های مسلح بهترین امنیت را در کشور داریم.
نیروهای مسلح اشتغال دارند و حقوق میگیرند، سربازان چطور؟ سربازان زندگی، آینده، اشتغال، خونه، ماشین، خانواده و غیره نمیخواهند؟
مدت سربازی دو سال زیاد است و کمتر کنید و حقوقی مناسب با شرایط و هزینه های جامعه بهشان بدهید
از رهبر فرزانه و حکیم کمک میطلبم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
مجلس ترکیه سربازی رو از ۱۲ ماه به ۶ ماه کاهش داده ، مجلس ایران برای رفاه حال سربازان نمیخواد قدمی برداره؟ دوسال خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
لطفاً از اونهایی که گوش نمی دهند و عمل نمی کنند بپرسید چرا؟؟؟؟
آخرین اخبار