رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران از تعطیلی بیش از دو هزار واحد صنفی در بازارهای پایتخت و در دو روز گذشته خبر داد.

حسین ایزدی رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طی دو روز گذشته با انجام گشت مشترک تعزیرات به همراه پلیس اماکن فاتب، اتحادیه‌ها و اصناف؛ پس از اعلام اخطار به مالکان واحد‌های صنفی در بازار‌های پایتخت، بیش از دو هزار واحد صنفی تعطیل شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد مالکان واحد‌های صنفی با ما همکاری داشتند، افزود: متاسفانه برای برخی‌ها عادت شده که برای انجام وظیفه‌شان در محل‌های کسب و کار حضور پیدا کنیم! این چه کاری است؟

ایزدی تصریح کرد: برخی از کسبه‌ها پس از دریافت اخطار مبنی بر تعطیلی واحد‌های صنفی خود، از انجام این کار ممانعت می‌کردند و در جواب ماموران گشت تعزیرات ادعا می‌کردند که ما چک داریم و باید برای صفر کردن قسط‌های خود کار کنیم.

وی با اشاره به فعالیت بانک‌ها و در پی آن فعالیت بازار، گفت: یکی از اقدامات برای ریشه کن شدن این بیماری این است که باید هر چه زودتر بانک‌ها تعطیل شوند، فرد بازاری با وجود بدهی، پرداخت حق الزحمه کارگران و اجاره بها و سایر هزینه‌هایش چگونه واحد صنفی خود را تعطیل کند؟

رئیس گشت تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه یکی از معضلات ما فعالیت بانک‌ها در این روز‌های کشور است، اظهار کرد: بهتر است برای پیشگیری از شیوع بیماری کوید ۱۹ در کشور به مدت قابل توجهی از انجام فعالیت‌های اقتصادی کاسته شود و اولین اقدام تعطیلی بانک‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه ما در سازمان تعزیرات مقام رسیدگی کننده و وظیفه دادرسی به پرونده‌ها را داریم، گفت: در این ایام از نظر اجتماعی سعی کردیم با حداقل صلاحیت‌هایی که برای خود تعیین کردیم، به موضوع کوید ۱۹ ورود کردیم و در اجرای ماده‌های ۱۷، ۶۸ و بند (ه) و تبصره یک ماده ۲۸ قانون نظام صنفی با همکاری پلیس امکان، اتحادیه‌ها و اصناف برای تعطیلی واحد‌های صنفی بازار اقدام کردیم.

به گفته ایزدی با توجه به فراگیر شدن کوید ۱۹ در کشور، دادستانی می‌تواند براساس قانون درباره گسترش شیوع این بیماری، بنابه دلیل دفاع از حریم بهداشت عمومی به عنوان مدعی العموم به موضوع ورود کند.

وی با بیان اینکه با عزم راسخ و همبستگی ملی می‌توانیم بر این بیماری غلبه کنیم، خطاب به مالکان واحد‌های صنفی و کسبه‌ها گفت: با کمک یک‌دیگر برای چندین هفته کسب و کار را رها کنید تا شهروندان با حضور در بازار‌ها جانشان به خطر نیفتد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
لطفا به فکر سربازها هم باشید!!!!
لااقل آنهایی که هنوز اعزام نشده اند را تاریخ اعزامشان از اردیبهشت به شهریور تمدید کنید تا ویروس کاملا نابود شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
این مقام ارشد انتظامی(سردار مهری) تاکید کرد:چرخه خدمت سربازی همچنان ادامه دارست و با ایثارگری سربازان و نیرو‌های مسلح بهترین امنیت را در کشور داریم.
نیروهای مسلح اشتغال دارند و حقوق میگیرند، سربازان چطور؟ سربازان زندگی، آینده، اشتغال، خونه، ماشین، خانواده و غیره نمیخواهند؟
مدت سربازی دو سال زیاد است و کمتر کنید و حقوقی مناسب با شرایط و هزینه های جامعه بهشان بدهید
از رهبر فرزانه و حکیم کمک میطلبم
آخرین اخبار