فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری پدر و پسر سارق با ۸ فقره سرقت منزل در عملیات ماموران انتظامی پاسگاه کوهپایه خبر داد.

پدر و پسر سارق با ۸ فقره سرقت منزل دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ محمدرضا فدا، فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل ویلایی روستای کوهپایه شهر کرمان ماموران انتظامی این فرماندهی دستگیری عامل یا عاملان سرقت را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او با اشاره به اقدامات اطلاعاتی، گشت زنی‌های هدفمند و تلاش شبانه روزی پلیس، تصریح کرد: ماموران پاسگاه کوهپایه این فرماندهی موفق شدند، سارقان را که پدر و پسر بودند را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر و مقداری از اموال مسروقه را نیز کشف کنند.

سرهنگ فدا با اشاره به اینکه این پدر و پسر با تخریب دیوار منازل اقدام به سرقت می‌کردندافزود: در تحقیقات و بازجویی‌های انجام گرفته از سوی پلیس، سارقان به ۸ فقره سرقت از ویلا‌های روستای کوهپایه کرمان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در خاتمه با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضائی، غفلت مالباختگان را موجب سرقت سارقان دانست و از مردم خواست، با رعایت اصول پیشگیری از سرقت و توجه به هشدار‌های پلیس، دست سارقان را از اموالشان کوتاه کنند.

دستگیری ۵ اراذل و اوباش قزوینی در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری و بازداشت 5 نفر از اراذل و اوباش سطح یک استان قزوین که به منظور شرارت در شهر کرمان بسر می بردند، خبر داد.

سردار ناظری در تشریح این خبر گفت: این افراد پس از اسکان در هتل جهانگردی کرمان در پوشش مسافر به جرائمی همچون تیراندازی ایذائی، ضرب و جرح و قدرت نمایی با چاقو و سلاح سرد، نزاع و درگیری با مردم، تخریب عمدی، شرب خمر، روابط نامشروع، سرقت و سلب آسایش عمومی دست می زدند که با هوشیاری و اشرافیت اطلاعاتی پلیس کرمان دستگیر و یک دستگاه خودرو اپتیما و پژو405 آنان نیز توقیف شد.

گفتنی است هتل جهانگردی نیز به علت عدم رعایت مصوبات ستاد پیشگیری از کرونا به دلیل پذیرش مسافر با دستور مقام قضایی پلمب شد.

دستگیری سارقان طلا و جواهر در کمتر از ۵ ساعت در بم

سرهنگ اکبر نجفی فرماندار انتظامی شهرستان بم گفت : سارقان طلا و جواهر از یک منزل در بم با ارزش ریالی ۷۰۰ ملیون ریال در بم کمتر از ۵ ساعت دستگیر شدند.

سرهنگ نجفی گفت : ماموران کلانتری ۱۱ فرماندهی انتظامی بم در پی اطلاع از سرقت طلا و جواهر از یک منزل در بم بلافاصله در محل حاضر شدند که در برسی صورت گرفته مشخص شد ۲ نفر سارق مقداری طلا و جواهر از جمله طلا انگشتر النگو زنحیر طلا از منزل شخصی به سرقت برده  و متواری شده اند.

فرمانده انتطانی بم گفت: با انجام اقدامات تخصصی پلیس در کمتر از ۵ ساعت مخفی گاه سارقان در همسایگی منزل مال باخته قرار داشت شناسایی شد و با هماهنگی قضایی طی یک عملیات ضربتی ماموران وارد عمل شدند و سارقان را دستگیر کردند و طلا و جواهرات کشف شده به صاحبش تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی بم گفت: بسیاری ازسرقت های منازل از طریق رفت امد‌های اشنایان و غیر قابل اعتماد رخ میدهد و از مردم خواست در رفت امد‌های خانوادگی و معاشرت با همسایگان خود نهایت دقت را داشته باشند.

پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف در زرند

فرمانده انتظامی شهرستان زرند از پلمب ۷۷ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ محمود خدادادنژاد گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا طرح برخورد با واحد‌های صنفی متخلف در شهرستان زرند در حال اجراست.

او افزود در این طرح نیمه تلفیقی از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی قضات دادگستری و مأموران پلیس امنیت عمومی و آگاهی تا کنون از ۳۲۲ واحد صنفی شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ خدادادنژاد تصریح کرد:در این رابطه تعداد ۷۷ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت مصوبات پیشگیری از بیماری کرونا پلمب و تعداد ۲۴۵ واحد صنفی نیز تذکر داده شد.

فرمانده انتظامی زرند در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف واحد‌های صنفی مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کند.

پلمب ۲۶۱ واحد صنفی متخلف در کرمان

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان کرمان از بازدید ۹ هزار و ۴۷۲ واحد صنفی در گشت مشترک با اتاق اصناف و پلمب ۲۶۱ واحدصنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از بیماری کرونا خبر داد.

سرهنگ پارسا گفت:این طرح از ۲۸ اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون اجرا شده که به تعداد هزارو ۷۲۷ واحد صنفی تذکر و از ۱۵۷ واحد صنفی نیز تعهد اخذ شد.

او از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف واحد‌های صنفی، مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۹۹ کیلوگرم حشیش در عملیات تکاوران قرارگاه عملیات رزم

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف ۲۹۹ کیلوگرم حشیش و دستگیری یک قاچاقچی و توقیف یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در عملیات تکاوران قرارگاه عملیات رزم در محدوده شهرستان‌های کهنوج و جیرفت خبر داد.

سردار ناظری با اشاره به درگیری مسلحانه پلیس با اشرار و توقیف یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ و مقادیری سلاح و مهمات خاطرنشان کرد:پلیس با تمام توان با اشرار و قاچاقچیان مسلح مواد مخدر مبارزه خواهد کرد.

دستگیری باند سارقان منازل بم با ۳۵ فقره سرقت

فرمانده انتظامی بم از دستگیری باند سارقان منازل و کشف ۳۵ فقره سرقت در عملیات ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان خبر داد.

سرهنگ نجفی با اشاره به تحویل اموال مسروقه به مالباختگان به شهروندان توصیه کرد: هرگز در حضور افراد ناشناس و کسانی که اعتماد کافی به آن‌ها ندارید از میزان اموال و دارایی خود صحبت نکنید و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ موضوع گزارش شود.

تشکیل و رسیدگی به ۳۲۵ هزار پرونده در کلانتری‌ها

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: تشکیل، پی جویی و رسیدگی به ۳۲۵ هزار پرونده، بخشی از کارنامه عملکرد کارکنان زحمتکش در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های استان بوده است.

سردار ناظری در این خصوص گفت: کارکنان زحمتکش پلیس در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان ضمن ارائه خدمات انتظامی در سال ۹۸ بیش از ۷۵۳ هزار خبر و وقعه را ثبت و پیگیری کردند.

او تصریح کرد: از این تعداد خبر ثبت شده ۳۲۵ هزار خبر برای رسیدگی و پی جویی انتظامی منجر به تشکیل پرونده شده که کشف ۲۷ هزار فقره سرقت و دستگیری ۱۱ هزار و ۷۲۹ نفر سارق و ابلاغ ۱۲۷ هزار و ۳۴۳ برگ اوراق قضایی از دیگر اقدامات انجام شده در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح استان در سال ۹۸ است.

او تصریح کرد: توجه به هشدار‌های پلیس از سوی شهروندان و مشارکت مستمر آنان نقش بسزایی در کاهش جرائم و آسیب‌ها دارد و مردم عزیز استان می‌توانند با مشارکت خوب خود برای ارتقاء آرامش و امنیت عمومی خادمان خود را در عرصه نظم و امنیت یاری کنند.

کشف ۳۵ رأس گوسفند قاچاق در ارزوئیه

جانشین فرمانده انتظامی ارزوئیه از کشف ۳۵ رأس گوسفند قاچاق به همراه توقیف دو دستگاه خودرو و دستگیری دو نفر در عملیات مأموران پاسگاه انتظامی دهسرد این شهرستان خبر داد.

سرهنگ کریمی با اشاره به توقیف دو دستگاه وانت پیکان و مزدا حامل گوسفند و با تاکید بر مقابله پلیس با ورود وجابجایی هرگونه کالای قاچاق خصوصا قاچاق دام، به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از سرایت بیماری‌های دامی هر گونه تردد خودرو‌های حامل احشام قاچاق و خارج از کنترل شبکه دامپزشکی را به ۱۱۰ گزارش کنند.

ایجاد ایست و بازرسی پلیس سیرچ برای پیشگیری از کرونا

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از طرح ایست و بازرسی پلیس و تست غربالگری و ضد عفونی در ورودی شهر کرمان از سمت سیرچ برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال با همکاری مأموران اورژانس و هلال احمر خبر داد.

سرهنگ فداء افزود:با اطلاع رسانی‌های مکرر رسانه‌ای مبنی بر عدم تردد و مسافرت، کلیه مبادی ورودی شهرستان کرمان با جدیت و بصورت شبانه روز با حضور ماموران انتظامی این فرماندهی و نمایندگان مراکز درمانی، راننده و سرنشینان خودرو‌ها تب سنجی و کنترل می‌شوند و چنانچه فرد یاد افرادی مشکوک تشخیص داده شوند ضمن جلوگیری از ورود آنان، بلافاصله به نقطه مبدا بازگردانده می‌شوند.

سارقان سیم و کابل برق در حین سرقت دستگیر شدند

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری ۲ نفر سارق سیم و کابل برق در عملیات مأموران کلانتری ۱۴ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ کشاورزی با اشاره به کشف این اقلام سرقتی از راکب و سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت که به محض مشاهده پلیس اقدام به فرار کرد، گفت: سارقان در بازجویی‌های تخصصی ماموران انتظامی با شواهد موجود به ۱۲ فقره سرقت سیم و کابل برق در شهر کرمان اعتراف کردند و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.