پارلمان آلمان بسته‌ای کمکی به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو را برای مقابله با کرونا به تصویب رساند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، پارلمان فدرال آلمان موسوم به «بوندستاگ» امروز چهارشنبه بسته‌ای کمکی به ارزش ۷۵۰ میلیارد یورو (معادل ۸۱۴ میلیارد دلار) را با هدف کاهش تأثیرات اقتصادی مستقیم ویروس کرونا به تصویب رساند.

به نوشته دویچه وله، این بسته اقداماتی را برای حمایت از کارمندان، شرکت‌ها و نیز بیمارستان ها، علاوه بر تأمین معیشت و مسکن شهروندان شامل می‌شود. این بسته کمکی که برای مقابله با کرونا به تصویب رسید، از حمایت طیف وسیعی از نمایندگان پارلمان آلمان برخوردار بود و تنها حزب راستگرای «آلترناتیو برای آلمان» (AFD) به این طرح رأی ممتنع داد.

«اولاف شولتز» وزیر دارایی آلمان در ابتدای جلسه پارلمان در سخنانی تأکید کرد دولت هرچه در توان دارد برای کاهش خسارت‌ها و حمایت از شغل ها، کسب و کار‌ها و بخش اقتصادی به انجام می‌رساند.

وی همچنین خطاب به نمایندگان پارلمان گفت: ما در حال تجربه بحرانی هستیم که در جمهوری فدرال آلمان بی سابقه است. آنچه اکنون نیازمند آن هستیم، همبستگی است.

وزیر دارایی آلمان در ادامه گفت: این مسأله‌ای حیاتی است که ساختار اقتصادی کشورمان ا در طول این بحران حفظ کرده و از ورشکستگی شرکت‌های مهم جلوگیری کنیم.

گفتنی است آلمان- که بزرگترین اقتصاد اروپا به شمار می‌رود- تا کنون قوانین منع آمد و شد سختگیرانه به مانند برخی کشو‌های دیگر وضع نکرده، اما تجمع بیش از دو نفر را ممنوع و قوانین سختگیرانه را به منظور رعایت «فاصله اجتماعی» اعمال کرده است. در آلمان همچنان به افراد اجازه داده می‌شود به سر کار رفته و یا برای ورزش به بیرون بروند، به شرط آنکه افراد دست کم فاصله ۱.۵ متری را از همدیگر حفظ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار