خبرگزاری رویترز در گزارشی از بازگشت اوضاع عادی به استان هوبئی پس از دو ماه قرنطینه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز امروز چهارشنبه در گزارشی از بازگشت جریان عادی زندگی در استان هوبئی، مرکز شیوع کرونا پس از دو ماه قرنطینه خبر داد.

در این گزارش که با عنوان «قرنطینه دیگر نه، هوبئی چین بازگشت به اوضاع عادی را آغاز کرد» نوشت: زندگی از امروز چهارشنبه و پس از دو ماه قرنطینه در استان هوبئی، مرکز شیوع کرونا در حال بازگشت به حالت عادی است؛ محدودیت‌های عبور و مرور برداشته شده، ساخت و ساز‌ها از سر گرفته شده و مردم در حال استفاده از اتوبوس‌ها و قطار‌ها هستند.

این در حالی است که در خود کشور چین نیز کاهشی در آمار مبتلایان تأیید شده جدید دیده می‌شود؛ بطوری که این عدد به ۴۷ مورد در روز سه شنبه رسیده و تمامی این افراد نیز مسافرانی هستند که از خارج در حال بازگشت به کشورشان بوده اند. این عدد دو روز پیش ۷۸ مورد بود که نشان از نزولی شدن روند آمار مبتلایان در چین دارد.

استان هوبئی که محل زندگی ۶۰ میلیون نفر به حساب می‌آید، روز گذشته اعلام کرد محدودیت‌های مسافرتی را از نیمه شب برخواهد داشت.

رویترز به نقل از یکی از اهالی این استان که به همراه پسر خود در حال پیاده شدن از قطار در شهر شیانینگ (واقع در استان هوبئی) بود، نوشته: من بلیت خود را صبح امروز و پس از گوش دادن به اخبار رزرو کردم. به نوشته این خبرگزاری این فرد از شهر کینگوان در استان «گوانگ دون» جایی که یک عمده فروشی دارد، به شیانینگ (در استان هوبئی) سفر کرده است. پس از شیوع کرونا، او مجبور شده بود برنامه خود برای دیدار با خانواده اش را در ماه فوریه لغو کند.

رویترز در ادامه گزارش خود در خصوص استان هوبئی پس از برداشته شدن قرنطینه نوشت: در غروب چهارشنبه (امروز) ساکنان در بیرون قدم می‌زنند و در دستانشان مواد غذایی است. رستوران‌ها تنها غذا‌های بیرون بر ارائه می‌دهند.

مقامات هوبئی امروز چهارشنبه به کارگرانی که تا کنون در خانه قرنطینه شده بودند، اعلام کردند به زودی به سر کار‌های خود بازگردند.

همچنین به نوشته رویترز، قرنطینه شهر ووهان، مرکز استان هوبئی چین در تاریخ هشتم آوریل (۲۰ فروردین ۹۹) برداشته خواهد شد؛ اقدامی که نقطه عطفی در مبارزه با کرونا به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
هر كشووي ماسك رو اجباري كنه مثل چين نجات پيدا ميكنه
آخرین اخبار