با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در اسپانیا، این کشور از ناتو برای ارائه تجهیزات درمانی درخواست کمک کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس ستاد نیرو‌های مسلح اسپانیا روز چهارشنبه اعلام کرد ارتش از شرکای خود در ناتو، پیمان سازمان آتلانتیک شمالی، برای تجهیزات ویژه مبارزه با ویروس کرونا درخواست کمک کرده است.

رئیس نیرو‌های مسلح اسپانیا گفت این درخواست شامل کیت‌های تشخیص ویروس کرونا، دستگاه‌های تنفس مصنوعی و وسایل حفاظتی بهداشتی می‌شود و به عنوان بخشی از توافقات کمک بین المللی ناتو ارائه خواهد شد. وی گفت اسپانیا این درخواست را به ناتو ارائه داد و از طریق این نهاد به ارتش کشور‌های عضو منتقل می‌شود. کمک‌های ناتو قرار است به غیرنظامیان ارائه شود.

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد اسپانیا ۵۵۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده که مجموع مبتلایان به کرونا در این کشور به ۴۷۶۱۰ نفر رسیده است. مقامات اسپانیایی اعلام کردند ۷۳۸ نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و شمار فوتی‌ها در این کشور بر اثر این ویروس، از چین نیز فراتر رفته و به ۳۴۳۴ نفر رسید.

ویروس جدید کرونا با نام کووید ۱۹ نخستین بار در شهر ووهان چین از استان هوبئی شیوع یافت. چین توانست با اقدامات سریع و به موقع جلوی شیوع گسترده آن را در کشور خود بگیرد. هر چند این ویروس توانست راه خود را به کشور‌های دیگر جهان باز کند و امروز در بیش از ۱۹۰ کشور جهان افراد را مبتلا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار