یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید نرم افزار‌های کاملا بومی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت دانش بنیان، نرم افزار‌های کاملا بومی تولید می‌کند و هدفشان رقابت با خارجی هاست. اولین محصول این شرکت، سیستمی است که اثر انگشت را با کارت‌های هوشمند و با دقت بالا شناسایی می‌کند.

نوروزی مدیر یکی از شرکت‌های دانش بنیان گفت: مهم‌ترین پروژه ما پروژه کارت ملی بوده که توانستیم به شرکت‌های خارجی محصولاتی را ارائه کنیم که همان کیفیت و همان دقت را داشته باشند.

او افزود: ما با بهترین شرکت‌های دنیا که بیش از ۵_ ۶ شرکت نیستند در حال رقابت هستیم و اگر خارج از استاندارد بین المللی بودیم به هیچ عنوان اجازه نمی‌دادند تا وارد پروژه ملی شویم.

نوروزی تصریح کرد: این محصول در حوزه‌های مختلفی قابل استفاده است و تقریبا در تمام سیستم‌های بانکی استفاده می‌شود.

این مدیر شرکت دانش بنیان اظهار کرد: atm بایونمتری که برای پرداخت پول باید اثر انگشت و تصویر چهره را شناسایی می‌کند و بعد از تایید تا به افراد اجازه برداشت داده شود.


بیشتر بخوانید: مسائل محیط زیست در زمره ۵ خطری که جهان را تهدید می کند


نوروزی تصریح کرد: محصول دوم ما طراحی نرم افزاری است که از زوایای مختلف و با دقت بالا پلاک خوانی را انجام می‌دهد. تقریبا نزدیک به ۱۰ ثانیه روی دوربین اگر بخواهیم محصول را در خیابان یا روی ماشین نصب کنیم این کار را انجام می‌دهد.

او ادامه داد: محصول بعدی هم نرم افزار تشخیص چهره است به طوریکه وقتی شخص سرش در مقابل دوربین قرار بگیرد، دوربین تصاویر مشابه صورت  او را پیدا خواهد کرد. در این زمینه هیچ رقیب داخلی نداریم .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار