مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: اگر زنبورداران از ملکه مناسب و اصلاح نژاد شده استفاده کنند می‌توانند میانگین تولید عسل را به ۲ برابر افزایش دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کازرون، حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: اگر زنبورداران از ملکه مناسب و اصلاح نژاد شده استفاده کنند می‌توانند میانگین تولید عسل را به ۲ برابر افزایش دهند.

او گفت: پرورش ملکه زنبور عسل با کیفیت مناسب یکی از شاخص‌های مهم در صنعت زنبورداری بوده و این امر نیازمند دانش تخصصی و تجربه لازم است.

حمید رشیدی اضافه کرد: سالانه بالغ بر ۷ هزار فروند ملکه اصلاح شده زنبور عسل بوسیله یکی از پرورش دهندگان ملکه زنبور عسل در شهرستان کازرون تولید و در بین زنبورداران این شهرستان توزیع می‌شود.

او افزود: تولید ملکه زنبور عسل، اهمیت ویژه‌ای دارد و پرورش این ملکه‌ها دارای صفات برتری مانند عدم بچه دهی زیاد، تولید عسل بیشتر، مقاومت در برابر بیماری، آرامش، زمستان گذرانی مطلوب و جمع آوری خوب گرده و شهد هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس سرشماری سال ۹۸ از ۱۳۳ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان کازرون، بالغ بر هزار و ۱۸۰ تن عسل تولید شده و این شهرستان دارای رتبه دوم تولید عسل در استان فارس است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار