معاون توانبخشی بهزیستی البرز گفت: دستگاه پالس اکسیمتر برای مراکز نگهداری سالمندان به منظور سنجش درصد اکسیژن خون تهیه و در اختیار این مراکز قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، عبدالله فلاح نژاد، معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز با بیان این که کلیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های کشوری به تمامی مراکز نگهداری سالمندان و مراکز ذی نفع ابلاغ شد، گفت: دستگاه پالس اکسیمتر برای مراکز سالمندان به منظور سنجش درصد اکسیژن خون و میزان ضربان قلب تهیه و در اختیار این مراکز قرار گرفت.

او افزود: اداره کل بهزیستی البرز از روز‌های اول شیوع ویروس کرونا با برگزاری جلسات متعدد با موضوع تمهیدات لازم جهت پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و مدیریت بیماری‌های واگیردار آمادگی کامل خود را برای مقابله با این وضعیت اعلام کرد.

عبدالله فلاح نژاد در ادامه گفت: بازدید از مراکز تحت نظارت توسط کارشناسان جهت اطمینان از رعایت دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مذکور و ارائه آموزش‌های لازم به رابطین کلیه مراکز نگهداری به صورت مستمر در حال انجام است.

او افزود: ارسال و ارجاع پروتکل‌های پیشگیری از بیماری و فایل‌های آموزشی بین مراکز تحت نظارت بهزیستی از طریق فعالیت‌های مربوط به فضای مجازی و نیز مکاتبات ادارای با دانشگاه علوم پزشکی، معاونت غذا و دارو و هلال احمر در خصوص تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز مراکز تحت پوشش از دیگر برنامه‌های این حوزه برای مقابله با شرایط امروز است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت: تهیه مواد ضدعفونی از جمله بیش از ۳۰۰۰ عدد ماسک، دستکش، ژل، اسپری و توزیع آن به مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

او افزود: هماهنگی لازم با کلیه مراکز به منظور تهیه گزارش از افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند ایجاد شد و ایجاد فضای مناسب برای جداسازی و قرنطینه این افراد در دستور کار قرار گرفت.

فلاح نژاد گفت: این معاونت در راستای حفظ سلامت هرچه بیشتر افراد تحت پوشش، حضور پزشک و ویزیت روزانه و بررسی سلامت مددجویان در مراکز نگهداری و همچنین اقدامات لازم در خصوص گندزدایی لباس‌ها، وسایل شخصی مددجویان به صورت روزانه را الزامی کرده است.

او افزود: تشکیل گروه‌های مجازی  سالمندان، بیماران اعصاب و روان، ذهنی به منظور آموزش پیشگیری از بیماری کرونا؛ اطلاع رسانی فوری دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها از دیگر تمهیدات این حوزه بود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز گفت: بهزیستی استان البرز در ثبت اقدامات انجام شده در سامانه مدیریت بحران بهزیستی کشور، رتبه سوم را کسب کرده است.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.