معاون عمرانی استاندار از ادامه ضدعفونی کردن اماکن و معابر سطح شهرها توسط شهرداری ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شهرام ملکی، معاون عمرانی استاندار در جلسه ویدئو کنفرانس استاندار با فرمانداران شهرهای تابعه استان، با اشاره به کمک های دولت به شهرداری های کردستان از فرمانداری ها خواست بخش عمرانی را فعال تر کنند و جذب اعتبارات را مدیریت کنند.

او در این جلسه با یادآوری اینکه سال ۹۸ با سیل شروع شد و پیامدهای آن که خسارت های آن در بخش کشاورزی و عمرانی را به وزارت کشور اعلام کردیم که در ۲ بخش به استان کمک کردند که ۴۰ میلیارد تومان در بخش تسهیلات و بلاعوض بین خسارت دیدگان توضیع و کردستان جزو استان های موفق در این زمینه معرفی شد.

ملکی ادامه داد: بنیاد مسکن استان مسؤول بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی بود که ۱۰ هزار واحد روستایی را مدیریت کرد که می تواند جهشی در شاخص مسکن روستایی باشد.

او به کمک ۳۰ میلیارد تومانی دولت به شهرداری ها در بخش اجرایی اشاره کرد و از فرمانداران خواست بر هزینه کرد این اعتبارات نظارت داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار به تکمیل ۲ پروژه شاخص استان نیز اشاره کرد و افزود: بیمارستان سقز تکمیل و به دانشگاه علوم پزشکی تحویل شد و استادیوم ۲۲ گلان سنندج نیز ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او اهمیت ایجاد فضای سبز در استان را یادآوری کرد و گفت: در پایان سال ۹۸ با توجه به دستور استاندار ایجاد فضای سبز در ورودی و خروجی شهرها، بین جاده ای و لکه های با کاربرد فضای سبز شهری آغاز شد و تلاش بر این است تا پایان فروردین که فرصت نهالکاری هست این موضوع مدیریت شود و ادامه یابد.

ملکی با ابراز خرسندی از اینکه هیچکدام از شهرداری های استان معوق پرداخت ندارند، گفت: در خصوص پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری ها نگرانی وجود داشت و ۴۴۰ میلیارد تومان مصوب سال گذشت بود که ۱۷۱ میلیارد از آن کمک دولت بود.

او در ادامه ساماندهی مرز باشماق و ساماندهی ترافیک این مرز را ۲ پروژه مهم سال ۹۹ عنوان کرد افزود: پروژه پارک بانوان دیواندره و ثبت جهانی اورامان ۲ پروژه ای هستند که آقای استاندار به مردم قول داده اند و براساس اعتباراتی که ۲۸ اسفند به حساب شهرداری ها واریز شد باید اجرایی شود.
معاون عمرانی استاندار در پایان تاکید کرد: موضوع کرونا جدیست و ضدعفونی کردن اماکن و معابر سطح شهرها، کماکان در دستور کار شهرداری ها قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.