شیوع ویروس کرونا و رکود بازار گل ۵۰ میلیارد تومانی به گلکاران خمین خسارت وارد کرد.

احمد طهرانی فرماندارشهرستان خمین در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: شیوع ویروس کرونا و رکود بازار گل حدود ۵۰ میلیارد تومان به گلکاران شهرستان خمین خسارت وارد کرده است.

طهرانی افزود: در پی شیوع ویروس کرونا و رکود بازار در کشور، تعداد زیادی از گلخانه داران شهرستان خمین که در زمینه پرورش گل‌های شاخه بریده از جمله لیلیوم، گلایول، شب بو، داودی فعالیت دارند متحمل ضرر‌های سنگینی شدند که با توجه به خسارت‌های وارده تقاضای رسیدگی بیشتر را توسط مسئولین دارند.

طهرانی افزود: مقرر شد جهاد کشاورزی و اتحادیه گل و گیاه شهرستان گزارشی مستند و کامل از میزان خسارت گلکاران تهیه نمایند تا از طریق مبادی ذیربط پیگیری لازم در این خصوص انجام شود.

او اضافه کرد: با این گزارس می‌توانیم از طریق ارائه تسهیلات کم بهره و ... میزان خسارت‌های این گلکاران را کاهش دهیم.

ارشدی مدیر جهاد کشاورزی خمین هم گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا خسارات را در روز‌های آینده جمع آوری کرده و به وزارت جهاد کشاورزی ارسال خواهیم کرد.

گلکاران ۶ تا ۷ ماه هزینه سنگینی، چون نگهداری، کارگر و هزینه‌های جانبی را متحمل شدند تا گل را برای شب عید به بازار برسانند، اما با شیوع کرونا و تعطیلی بازار، گلی که باید در بازار به فروش می‌رسید و وارد منازل می‌شد، در داخل گلخانه‌ها در حال از بین رفتن است و خسارت سنگینی را به بخش گل و گیاه در حوزه اقتصادی وارد کرده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.