مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینما به آخرین فعالیت سینمایی خود و نکات قابل توجه آن، اشاره کرد.

مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینما  در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره آخرین فعالیت خود گفت: «ستاره بازی» یکی از کار‌های موفق سال گذشته من در مونترال کانادا بود که از طرف هاتف علیمردانی دعوت به کار شدم.

او در خصوص چرایی استفاده از مونترال به عنوان لوکیشن این فیلم، بیان کرد: مونترال برای فیلمسازی مکانی ناشناخته برای گروه ایرانی بود که با شجاعتی که علیمردانی به خرج داد این مکان را مناسب دانست که انتخاب درستی بود، چون هم آفتاب می‌خواست هم برگ ریزان هم برف که هر سه را این شهر داشت.


میرفخرایی درباره استفاده از جوانان سینماگر مستعد ایرانی خارج از کشور، عنوان کرد: گروه ما از جوانان مستعد ایرانی مقیم کانادا و مدیر فیلمبرداری یعنی معین رضا مطلبی جوانی مستعد ایرانی که از فرانسه آمده بود تشکیل شده بود که قطعا برای آینده سینما استفاده از جوانان مستعد کنار با تجربه‌تر‌ها لازم و ضروری است.

این طراح صحنه و لباس افرود: از بازیگران حرفه‌ای ایران می‌توان از فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی و ملیسا ذاکری نام برد که ذاکری در این فیلم بازی درخشانی داشت، یک بازیگر هم از هالیوود یعنی مایکل مدسن داشتیم که بازیگر اکثر فیلم‌های تارانتینو بوده است.

او اظهار داشت: چیدمان این گروه در غربت کار آسانی نبود که با پشتکار هاتف علیمردانی  امکان پذیر شد.

میرفخرایی اضافه کرد:لوکیشن‌ها شامل خانه اصلی و چندین خانه و بیمارستان و صحنه‌های خارجی در آفتاب و برف بود که فیلمبرداری در برف کار دشواری است. خانه اصلی باز سازی عمده داشت، چون باید با فرهنگ ایرانی منطبق می‌شد و دیگر لوکیشن‌ها نیز ترمیم و چیدمان لازم داشت.

میرفخرایی بیان کرد:کار دشوار در این فیلم هماهنگی دو فرهنگ فیلمسازی در کنار هم در فضای ناشناخته بود که با موفقیت انجام شد که این یعنی ادامه کوشش‌های فیلمسازان ایرانی برای راه یافتن به صنعت سینمای بین المللی است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.