رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان گفت: برآورد اولیه خسارت ناشی از بارندگی و سیل به بخش کشاورزی جنوب کرمان بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.

خسارت ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به کشاورزی جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده گفت: علیرغم پیش آگاهی و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در خصوص بارندگی شدید و سیل، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی جنوب کرمان بر اورد شده است.

او افزود: در حال حاضر به دلیل از بین رفتن راه‌های ارتباطی و تجمع آب در منطقه امکان برآورد خسارت نهایی وجود ندارد و میزان خسارت دقیق‌تر در حال بررسی و متعاقبا اعلام می‌شود.

برخوری تصریح کرد: بیشترین خسارت سیل به شهرستان‌های رودبار جنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج وارد شده است و مزارع گندم و کلزا، دام، منابع آبی، قنوات، چاه‌ها و کانال‌های آب دچار خسارت شده اند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی پیرامون اقدامات انجام شده گفت: در سیل اخیر بیش از ۱۵۰۰ راس دام تلف شده است و اکیپ‌هایی از دامپزشکی جهت خارج کردن دام‌ها از مناطق سیل زده و معدوم سازی دام‌های تلف شده در منطقه مستقر هستند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار