مخبر گفت: با روزی ۷۰ هزار تماس این سامانه آغاز به کار کرد اما در حال حاضر با روزی ۳۰۳ هزار نفر مراجعه کننده فعالیت خود را ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در مراسم رونمایی از پویش ملی سلامت احسان امروز سه شنبه (۵ فروردین ماه) اظهار کرد: سامانه ۴۰۳۰ هشت سال است که جهت ارائه خدمات پزشکی از راه دور راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: با همکاری وزارت بهداشت در شرایط بحرانی فعلی از یک برگ دیگری از این سامانه رونمایی می‌شود همچنین باید گفت که بیش از ۸۰ درصد مردم اضطراب و خشم دارند که این حاصل بی اطلاعی از بیماری است.

مخبر گفت: با روزی ۷۰ هزار تماس این سامانه آغاز به کار کرد، اما در حال حاضر با روزی ۳۰۳ هزار نفر مراجعه کننده فعالیت خود را ادامه می‌دهد و این سامانه از حضور مردم در مراکز درمانی را جلوگیری کرده و به سوالات مردم در خصوص ویروس کرونا پاسخ می‌دهد همچنین آرامشی برای مردم در شرایط بحرانی ایجاد کرده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه روزانه دو هزار نفر برخط در حال خدمت رسانی به هموطنان هستند، افزود: باید گفت که ۲ هزار نفر دیگر پشت نوبت برای ارائه خدمت به مردم هستند و این نشان از روحیه ایثار و فداکاری در پزشکان کشورمان است.

وی با بیان اینکه پویش سلامت احسان امروز رونمایی شد، ادامه داد: قرار است با کمک این پویش کمک‌های مردمی دریافت شود و تجهیزات لازم و لوازم بهداشتی برای گروه‌های پرخطر، محرومین و آسیب دیدگان کرونا تهیه کنیم.

مخبر اضافه کرد: ستاد اجرایی فرمان در همان روز‌های آغازین پویش سلامت احسان یک میلیارد تومان به وزارت بهداشت واریز کرده است و حدود ۴ میلیارد تومان نیز وسایل بهداشتی تا این لحظه تهیه و به گروه‌های هدف ارسال شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام ادامه داد: این تشکیلات سامانه ۴۰۳۰ در زمان بحران می‌تواند کمک کننده باشد و تمام فعالیت‌های این سازمان زیر نظر وزارت بهداشت است.

وی گفت: از ظرفیت تمام کانون‌های خیریه در سراسر کشور استفاده کردیم تا بتوانیم تجهیزات لازم برای مقابله با ویروس کرونا را تهیه کنیم.

او گفت:باید این خبر خوب را به هم وطنان بگوییم که ظرف یک هفته آینده ستاد اجرایی فرمان امام این ظرفیت را دارد که روزانه بین ۲.۵ تا ۳ میلیون ماسک معمولی و ۲۰۰ هزار ماسک n۹۵ تولید کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار