دانشجوی شهید هدایت الله طیب از شهدای گرانقدر و والا مقام استان کهگیلویه و بویراحمد است که در عملیات فتح المبین به درجه رفیع شهادت نائل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شهید هدایت الله طیب دانشجوی اهل شهرستان لنده در رشته کشاورزی در شهر سنت پطرزبورگ ایالات فلوریدای آمریکا در حال تحصیل بود که پس از گذشت ۲ ماه از شروع جنگ تحمیلی درس را رها و عازم صحنه های رزم دفاع مقدس شد.

این دانشجوی شهید که دارای سوابق مبارزاتی با رژیم منحوس پهلوی است در سال ۵۳ در دوران دبیرستان توسط ساواک گچساران بازداشت شد.

فتحعلی بزرگمهر نژاد رزمنده و نویسنده دفاع مقدس گفت: شهید طیب از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد است که مبارزات او بر علیه رژیم پهلوی به مبارزات علیه استکبار تبدیل و نماینده انجمن اسلامی دانشجویان و معلمان در سنت پطرزبورگ آمریکا بود.

 علی موسوی نژاد سوق نویسنده کتاب از فلوریدا تا فتح المبین هم گفت: زندگی شهید از روستای موگر لنده تا آمریکا و بازگشت به صحنه های رزم دفاع مقدس و شهادت ایشان الگویی برای جوانان است.

او افزود: در تحقیق و پژوهش ومصاحبه با همرزمان و وابستگان شهید ابعادی از زندگی او را در این کتاب به جامعه معرفی کردم.

شهید طیب با آنکه در بهترین شرایط تحصیل می کرد به صحنه های رزم رهسپار و ۵ فروردین ۶۱در عملیات فتح المبین به وصال معبود رسید

وی در سال۱۳۳۳درروستای موگر لنده دیده به جهان کشود.

ا

نتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.