وزارت علوم در مرداد ۹۸؛

از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری تا پیگیری «ظریف» در پی بازداشت دانشمند ایرانی در آمریکا

مرداد ۹۸ برای جامعه دانشگاهی کشور با اخباری درباره اعلام نتایج اولیه کنکور و ورود وزیر خارجه به ماجرای دستگیری دانشمند ایرانی سپری شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در سال ۹۸، همچون دیگر دستگاه‌های کشور به سبب اتفاقات متعدد و اغلب ناگوار، سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت. سعی داریم در قالب یک بسته خبری به طور ماهانه مهم‌ترین وقایع مربوط به این وزارتخانه را بررسی کنیم.

نتایج کنکور سراسری ۹۸+ لینک مستقیم

در  آزمون سراسری ۹۸ که رتبه‌های آن  اعلام شد، نام داوطلبان تهرانی بیش از سایر داوطلبان به چشم می‌خورد از مجموع برگزیدگان آزمون امسال تعداد بسیاری از آن‌ها در شهر تهران زندگی می‌کنند و ۴۶ درصد نفرات برتر کنکور۹۸ تهرانی هستند.

برگزیدگان گروه آزمایشی هنر همگی از استان تهران هستند و نفرات اول گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان خارجه هم همانند گروه آزمایشی هنر از استان تهران هستند.

«ظریف» به دنبال پیگیری وضعیت بازداشت «مسعود سلیمانی»

منصور غلامی وزیر علوم درباره آخرین وضعیت مسعود سلیمانی استاد دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: هنوز هیچ خبر جدیدی از وضعیت سلیمانی به دست ما نرسیده است.

او با بیان اینکه مسئولان مربوطه در حال پیگیری وضعیت سلیمانی هستند، گفت: آقای ظریف وزیر امور خارجه در حال پیگیری وضعیت سلیمانی و به دنبال برقراری ارتباط با ایالات متحده آمریکاست.

منصور غلامی، وزیر علوم، درباره آخرین وضعیت اساسنامه صندوق‌های پژوهش و نوآوری اظهار کرد: اساس نامه صندوق‌ها آخرین مراحل خود را طی می‌کند و بسیاری از موارد آن به تصویب رسیده است.

او ضمن اشاره به بررسی اساس نامه صندوق‌های پژوهش و نوآوری در کارگروه مربوطه بیان کرد: اساسنامه در کارگروه وزارت علوم کار‌های خود را پیش برده است و برنامه‌های آن به پایان رسیده و در حال پیگیری است.

کاهش فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری با نوسانات ارزی

محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: امسال سهمیه فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری به دلیل تغییرات نرخ ارز، کاهش داشته است اما تلاش کرده‌ایم اساتید را در فرصت مطالعاتی ۹ ماهه، تشویق کنیم تا در این طرح  شرکت کنند.

وی ادامه داد: در فرصت مطالعاتی کوتاه مدت، دانشگاه سعی می‌کند بخشی از کار‌ها را بر عهده بگیرد و بخش دیگر را دانشگاه مقصد بر عهده خواهد گرفت اما در کل فرصت مطالعاتی بلند مدت نسبت به گذشته کاهش داشته است.

فتوحی با اشاره به هزینه دانشجویان، گفت: دانشجویان دکتری که به فرصت مطالعاتی یک تا ۶ ماهه می‌روند به دو شکل هزینه‌هایشان پرداخت می‌شود؛ در بخش اول دانشگاه خارجی که این دانشجویان به آنجا سفر می‌کنند، هزینه را پرداخت می‌کند، اما باید بازده خوبی برای آن‌ها داشته باشد و علاقه به کار کردن را در آن‌ها ببینند.

۴ رشته پیشنهادی برای سال تحصیلی جدید

مهناز ملانظری، رئیس دانشگاه الزهرا(س) درباره مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه الزهرا(س) در ترم جدید، اظهار کرد: برنامه دانشگاه الزهرا برای سال تحصیلی جدید تمرکز بر بحث ارتباط با صنعت و جامعه است که اساتید به عنوان مشوق‌های دانشجویان در این کار شرکت می‌کنند.

او ادامه داد: دانشجویان باید در ارتباط با بحث صنعت و جامعه ورود کنند؛ شورای راهبردی بین رشته‌ای در دانشگاه الزهرا، پارسال شکل گرفته است و امیدوار هستیم حداقل چهار رشته پیشنهادی ما که به وزارت علوم رفته و فرآیند اداری را طی می‌کند، آماده باشد که از سال تحصیلی جدید، دانشجو در آن رشته‌ها بپذیریم.

رئیس دانشگاه الزهرا(س)  افزود: ماهیت این رشته ها این است که خروجی ارتباط بهتری با نیاز جامعه برقرار کنند؛ امروز برای کسب درآمد با مشکلاتی مواجه هستیم و برای حل آن باید به بررسی نقش دانشگاه‌ها در رفع مشکلات بپردازیم.

تصویب ۶ برنامه درسی جدید در دستور کار دانشگاه علمی و کاربردی

هفتاد و سومین جلسه کمیسیون معین شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی با حضور مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی و مدیران گروه‌های تخصصی برنامه‌ریزی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

طی این جلسه برنامه‌های درسی دوره کاردانی ناپیوسته حرفه‌ای «تکنیک‌های فروش»، کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای «طراحی و استقرار محیط‌های کسب و کار»، پیشنهادی مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر شیراز، کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای «نوازندگی پیانو ایرانی» و کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای «تربیت مربی موسیقی» پیشنهادی موسسه فرهنگی و هنری چند منظوره هنرآفرینان کومش (هنرآفرین پویان) و کاردانی ناپیوسته حرفه‌ای «موسیقی نواحی ایران» پیشنهادی شرکت فرهنگی هنری دریژنو و کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای «خدمات حقوقی گردشگری» پیشنهادی مرکز آموزش علمی کاربردی موسسه فرهنگی هنری سیاحان بررسی و کلیات برنامه‌ها به تصویب کمیسیون معین رسید.

متوسط شهریه هر ترم دانشگاه پیام نور چقدر است؟

حسن علیزاده، معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نوربا اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه‌های شهریه بگیر، کمترین میزان شهریه تحصیلی را اخذ می‌کند، گفت: دانشجویان با استفاده از وام شهریه می‌توانند ضمن پرداخت شهریه کامل تحصیلی خود، در بازه طولانی ۴۸ ماه نسبت به بازپرداخت اقساط وام اقدام کنند.

او بیان کرد: متوسط شهریه هر ترم دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ۶۵۰ هزار تومان، در مقطع کارشناسی ارشد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و در مقطع دکتری تخصصی ۷ میلیون تومان است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار