بابسته خبر‌های انتظامی امروز ۴ فروردین ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران باشید.

از کشف انبار مواد ضدعفونی کننده تقلبی تادستگیری سارقان تلفن همراه درکرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  با بسته خبر‌های انتظامی امروز ۴ فروردین ۹۹همراه سایت باشگاه خبرنگاران باشید.

کشف انبار مواد ضد عفونی کننده تقلبی در کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف یک انبار مواد ضد عفونی کننده تقلبی که به منظور فروش به شهروندان برای مراقبت در مقابل ویروس کرونا تهیه شده بودند، خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری گفت: در این روز‌ها که همه افراد جامعه به نوعی درگیر راهکار‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هستند، پلیس نیز ضمن انجام تدابیر پیشگیرانه در سطح رده‌ها و یگان‌های متعدد خود در راستای پیشگیری از احتکار، گرانفروشی و سایر تخلفات مرتبط با عرضه و فروش کالا‌های مورد نیاز مردم نیز تلاش می‌کند.

او افزود: در همین رابطه مأموران پایگاه امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با انجام یک سری کار اطلاعاتی شبانه روزی از دپو مقدار قابل توجهی مواد ضدعفونی تقلبی در یک انبار در حاشیه شهر کرمان آگاهی یافتند.

سردار ناظری بیان داشت: ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی در بازرسی از این انبار مقدار زیادی مواد ضد عفونی کننده تقلبی و برخی اقلام فاقد مجوز به مقدار ۱۵ هزار و ۲۰۰ لیتر را کشف و در این رابطه ۲ فرد متخلف که به منظور سودجویی اقدام به تهیه و انبار موادتقلبی کرده بودند را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به معرفی این دو نفر به مراجع قضائی بیان داشت: در شرایط کنونی که همه افراد جامعه نیازمند اقلام بهداشتی با کیفیت برای پیشگیری از ابتلا به بیماری مهلک کرونا هستند شایسته نیست برخی افراد اجناس تقلبی، احتکار شده و حتی بی کیفیت را وارد بازار کنند و چه بهتر که همه در راستای پایان دادن به این بحران دست در دست یکدیگر، نهایت مساعدت را با همشهریان و هموطنان خود داشته باشیم.

شهروندان عملکرد شاخص خادمان نظم و امنیت استان را دنبال کنند

معاون اجتماعی پلیس استان کرمان گفت: شهروندان و هم استانی‌های عزیز می‌توانند مهمترین اخبار و گزارشات خبری عملکرد مجموعه انتظامی سراسر استان از اول سال ۱۳۹۸ تاکنون را در سایت خبری پلیس دنبال کنند.

"کوروش احمدیوسفی افزود: در راستای برقراری نظم و امنیت، زحمات و تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی بسیاری از سوی تمامی رده‌های انتظامی اعم از پاسگاه‌های دور و نزدیک، کلانتری ها، پلیس‌های تخصصی اطلاعات، موادمخدر، آگاهی، فتا، راه و راهور و دیگر رده‌های انتظامی صورت می‌گیرد تا نظم، امنیت و آرامش کنونی در گستره وسیع استان کرمان برقرار باشد.

او افزود: در این رابطه ایثارگری و جانفشانی‌های بیشماری نیز از سوی کارکنان خدوم مجموعه انتظامی صورت می‌گیرد که گاه و بیگاه خبر مجروحیت یا شهادت عزیزی از خادمان نظم و امنیت به گوشمان می‌رسد و قطعا همه ما در مقابل خون‌های این عزیزان مسئولیم.

احمدیوسفی ادامه داد: در همین رابطه در مجموعه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس استان تلاش کردیم تمام و همچنین مهمترین اخبار مرتبط با حوزه نظم و امنیت استان را بمنظور بازنمایی این زحمات و تلاش‌ها در قالب جراید، مطبوعات، سایت‌های خبری، صداوسیما و دیگر رسانه‌های مکتوب و مجازی منعکس کنیم که ضمن قدردانی از تعامل، همراهی و همکاری تمامی فعالان رسانه استان با پلیس از شهروندان عزیز می‌خواهیم مهمترین اخبار و گزارشات خبری مربوط به عملکرد مجموعه انتظامی سراسر استان از اول سال ۱۳۹۸ تاکنون را در سایت خبری پلیس دنبال و ان شاء الله فرزندان خود در مجموعه انتظامی سراسر استان را از دعای خیر خود بهره‌مند کنند.

معاون اجتماعی پلیس استان همچنین گفت: در این سایت یک سری توصیه و هشدار‌های انتظامی، مقالات و گزارشات اجتماعی بر اساس پرونده‌ها و ماجرای‌های واقعی نیز درج و منتشر شده که هم استانی‌های عزیز می‌توانند بخشی از اخبار و محتوای تولیدی مرتبط با نظم و امنیت را علاوه بر این سایت در کانال پلیس کرمان به ادرس@policekerman در پیام رسان سروش نیز دنبال و از طریق ادمین این کانال با ما ارتباط برقرار کنند.

ماموران قلابی در بم به دام پلیس افتادند

فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به دستگیری ۳ مامور قلابی و کشف یک تعداد سلاح سرد و گرم و تعدادی تجهیزات از آن‌ها گفت: شهروندان از افراد مشکوکی که خود را مامور انتظامی و یا سایر نهاد‌ها معرفی می‌کنند مدارک شناسایی معتبر بخواهند.

سرهنگ"اکبر نجفی"اظهار داشت: پس از وصول اخباری در خصوص تردد چند نفر در سطح حوزه که خود را مامور پلیس معرفی کرده اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی محل تردد ماموران قلابی شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در عملیاتی ضربتی ۳ نفر متهم را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

این مقام انتظامی گفت: ماموران پس از بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح جنگی غیر مجاز، ۳ خشاب و تعدادی فشنگ، یک تیغه شمشیر، بیسیم، دستبند فلزی ویک شوکر و همچنین تعدادی جلیقه و لباس پلیس نوپو را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بم گفت: ماموران همچنین در بازرسی از منزل متهمان یک خودرو پژو پارس و ۲ خودروی پراید و تعدادی پلاک جعلی که متهمان برای اهداف شوم خود استفاده می‌کردند را توقیف کردند که تحقیقات در خصوص جرائم متهمان ادامه دارد.

سرهنگ نجفی به شهروندان توصیه کرد: در برخورد با افرادی که خود را مامور نیروی انتظامی و یا سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها معرفی می‌کنند حتماً مدارک شناسایی معتبر درخواست کرده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک موضوع را در اسرع وقت از طریق تماس با ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

کشف ۷۱ کیلو تریاک و حشیش در عملیات ماموران یگان تکاوری ۱۱۶ قرارگاه عملیاتی ابوذر

سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر از کشف ۷۱ کیلوگرم مواد افیونی درعملیات ماًموران یگان تکاوری ۱۱۶ شهرستان"کهنوج"خبر داد.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۶ "کهنوج" با انجام کار اطلاعاتی از عبور یک محموله موادمخدر از شرق کشور به سمت استان کرمان مطلع شدند.

او افزود: در این رابطه تیم‌هایی از این یگان پس از هماهنگی قضائی در حوالی یکی از رودخانه‌های فصلی این شهرستان مستقر شده و در ادامه پس از گذشت ساعاتی به یک دستگاه پژو ۴۰۵ عبوری از مناطق صعب العبور دستور ایست دادند.

سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر بیان داشت: راننده این خودرو به محض مواجهه با ماموران اقدام به فرار کرد و در ادامه در پی آتش سنگین نیرو‌ها با برجای گذاشتن خودرو متواری شد.

سرهنگ روانبخش با اشاره به کشف ۵۱ کیلو و ۸۲۰ گرم حشیش و ۱۹ کیلو و ۷۱۰ گرم تریاک، تصریح کرد: ماموران یگان تکاوری"کهنوج"در این عملیات نیز همچون بسیاری از دیگر عملیات‌های خود به واقع مجاهدانه تلاش کرده و در یک نقطه صعب العبور سد راه سوداگرانی شدند که ضربه به سلامتی و امنیت عموم مردم را هدف سودجویی خویش قرار داده اند.

با تلاش پلیس کرمان سارقان زورگیر تلفن همراه دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری ۲ سارق و کشف ۵ فقره سرقت گوشی تلفن همراه در عملیات ماموران کلانتری ۲۱ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ"محمدرضا فداء"، بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت موبایل در شهر کرمان با سلاح سرد توسط یک دستگاه موتورسیکلت فاقد پلاک موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: در همین راستا ماموران کلانتری ۲۱ این فرماندهی با تلاش شبانه روزی حین گشت زنی و یکسری کار اطلاعاتی، موفق شدند مخفیگاه ۲ نفر سارق زورگیر را شناسایی و با هماهنگی دستگاه قضایی در یک عملیات ضربتی آن‌ها را که از افاغنه غیر مجار بودند را دستگیر کنند.

سرهنگ فداء اظهار داشت: متهمان که در مکان‌های خلوت با تهدید چاقو وجه نقد، تلفن همراه و اموال قیمتی مردم را سرقت و متواری می‌شدند، در تحقیقات پلیسی و بازجویی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت تلفن همراه در این شهرستان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان در پایان به شهروندان توصیه کرد: حتماً از وسایل همراه خود مراقبت بیشتری داشته و به هشدار‌های پلیسی در راستای پیشگیری از سرقت که توسط کارشناسان انتظامی ارائه می‌شود توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را به پلیس ۱۱۰ و تقدیر و پیشنهادات خود را به شماره تلفن ۱۹۷ گزارش کنند.

سرقت داده‌های خصوصی کاربران با لینک‌های جعلی تست و غربالگری کرونا

رئیس پلیس فتا استان گفت: مجرمان سایبری مهمترین موضوعی که هم اکنون افکار عمومی را متوجه خود ساخته بعنوان بهترین فرصت برای سرقت اطلاعات شخصی، نقض حریم خصوصی و سرقت هویت دیجیتالی افراد بکار بسته اند.

سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: طی رصد‌های همکاران ما اپلیکیشین‌ها و لینک‌های مجرمانه متعددی تحت این عنوان شناسایی شده که اقدامات قانونی لازم در زمینه برخورد با آن‌ها صورت پذیرفته است، اما با توجه به شرایط پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده شاهد بارگذاری سایت‌ها، صفحات و کانال‌های مجرمانه و بدخواهانه بیشتری باشیم.

او ادامه داد: این سایت‌ها و صفحات جعلی با هدف کلاهبرداری از هموطنان با انتشار مطالب دروغین، تبلیغات کذب و غیر واقع و البته جذاب؛ کاربران را به ثبت نام و ورود اطلاعات شخصی تشویق و سپس با گردآوری و سوءاستفاده از این اطلاعات، علیه خود افراد یا خانواده آنان و در جهت اهداف مجرمانه یا سودجویانه خود بهره برداری می‌کنند.

سرهنگ یادگارنژاد گفت: این سوءاستفاده‌ها می‌تواند شامل سرقت اطلاعات حساب‌های کاربری و نام کاربری و کلمه عبور، سرقت اطلاعات بانکی، دسترسی غیرمجاز به تلفن همراه کاربر و اطلاعاتی مانند مخاطبین، پیامک ها، تصاویر و فایل‌های ذخیره شده و اطلاعات شخصی کاربر و حتی موقعیت مکانی کاربر باشد.

این مقام سایبری به کاربران توصیه کرد: کاربران مراقب باشند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند و حتماً برای دریافت مشاوره یا دریافت اطلاعات صحیح از مراجع رسمی و قابل تائید کمک بگیرند.

او در تشریح اصول ایمنی در مقابل ترفند‌های کرونایی مجرمان سایبری نیز توصیه کرد: بسیاری از اپلیکیشن‌های تست کرونا جعلی بوده و حاوی بدافزار است لذا تنها از سایت رسمی وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir استفاده شود و ایمیل‌های ناشناس با موضوع کرونا و موارد مرتبط را باز نکنیدو مراقب خرید‌های برخط مواد شوینده و ضد عفونی کننده از سایت‌های جعلی باشید.

از منابع خبری نامعتبر و اعتماد به اخبار جعلی و شایعات پرهیز کنید و مراقب پیامک‌های جعلی جمع آوری کمک برای بیمارستان‌ها و مراکز خیریه باشید.

سرهنگ یادگارنژاد یادآور شد: این مراقبت‌ها موجب خواهد شد احتمال اینکه شهروندان دچار آسیب و خسارت شوند به شدت کاهش پیدا کند ضمن اینکه توصیه می‌شود از در اختیار قرار دادن و یا ورود شماره ملی و شماره تماس و هر نوع اطلاعاتی که امکان سوءاستفاده را به سودجویان می‌دهد در سایت ها، صفحات و اپلیکیشن‌های غیرقابل تائید خودداری کنیم.

قوانین راهنمایی و رانندگی شامل دوچرخه هم می‌شود

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: بهتر است بدانیم قوانین راهنمایی و رانندگی شامل دوچرخه به عنوان یک وسیله نقلیه غیر موتوری نیز می‌شوند.

سرهنگ رضا سالاری نژاد، گفت:اغلب استفاده کنندگان از دوچرخه از قوانین راندن این وسیله نقلیه اطلاع ندارند و بعضی از دوچرخه سوار‌ها به اشتباه خودشان را عابر پیاده تصور می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه همه قوانینی که در آئین نامه راهنمایی و رانندگی برای وسایل نقلیه موتوری وضع شده شامل این وسیله نقلیه غیر موتوری نیز می‌شود، گفت: دوچرخه سواران هنگام استفاده از دوچرخه باید مجهز به کلاه ایمنی باشند و سوار کردن اشخاص روی دوچرخه ممنوع است مگر با داشتن زین اضافی استاندارد که بر روی دوچرخه نصب شده باشد.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان با بیان اینکه برابر ماده ۱۶۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی راندن دوچرخه در هنگام لغزنده بودن راه‌ها ممنوع است، تصریح کرد: دوچرخه سواران باید از حرکت در در نقاط کور وسایل نقلیه موتوری‌ها در هنگام گردش و همچنین تکیه به وسایل نقلیه در حال حرکت برای افزایش شتاب خود خودداری کنند.

سرهنگ سالاری نژاد با تاکید بر اینکه دوچرخه سواران باید از مسیر ویژه‌ای که برای آنان تعریف شده عبور کنند، گفت: در صورت نبود چنین مسیری به طور کامل از سمت راست معابر و هم سو با جریان ترافیک حرکت و از عبور در بزرگراه‌ها و محل‌هایی که سرعت وسایل نقلیه بالاست خودداری کنند.

ایستگاه آخر ارتکاب جرم سارق شرکت راه آهن

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان از کشف ۱۷ فقره سرقت از اموال شرکت راه آهن و دستگیری یک نفر متهم خبر داد.

سرهنگ یدالله حسن‌پور گفت: در پی اعلام وقوع چندین فقره سرقت از شرکت راه آهن کرمان، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه با تلاش کارآگاهان و اقدامات فنی و اطلاعاتی یک نفر متهم شناسایی و پس از اخذ نیابت قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در شهر کرمان دستگیر و جهت تکمیل تحقیقات به پلیس اگاهی منتقل شد.

سرهنگ حسن‌پور بیان داشت: این فرد در روند تحقیقات پلیسی و پس از رویارویی با ادله موجود به ۱۷ فقره سرقت از شرکت راه آهن اعتراف کرد.

او با اشاره به تحویل متهم به مقامات قضایی تصریح کرد: بر اساس سوابق پرونده‌های موجود و بازسازی صحنه‌های سرقت، اموال مسروقه تحویل آن شرکت شد.

فریب مردم با جمع آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: برخی افراد با سوء‌استفاده از نام مؤسسات خیریه و کمک به خانواده‌های نیازمند از طریق فضای مجازی با برانگیختن حس ترحم و همچنین تحریک افراد، اقدام به فریب مردم می‌کنند.

سرهنگ امین یادگارنژاد گفت: در این شیوه متخلفان با ارسال آدرس اینترنتی ازطریق پیامک برای شهروندان آن‌ها را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و با کپی اطلاعات حساب و کارت بانکی این افراد اقدام به برداشت از حساب آنان می‌کنند.

او افزود: در برخی موارد سودجویان با سواستفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اقدام به ارسال چنین پیام‌هایی می‌کنند.

این مقام انتظامی به هموطنان گفت: شهروندانی که قصد کمک به خانواده‌های نیازمند دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت کمک کنند و دقت داشته باشند در دام سایت‌های جعلی موسوم به فیشینگ گرفتار نشوند و هنگام پرداخت، موارد ایمنی همچون آدرس سایت و دیگر موارد امنیتی را نادیده نگیرند.

وی یادآور شد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه مؤسسات از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کنند تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری با ما در ارتباط باشند.

برگشت خودرو‌های غیر بومی از کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا هزار و ۸۰۰ خودروی غیربومی از یکی از ورودی‌های این استان به مناطق خودشان برگشت داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: امسال به دلیل پیشگیری از انتشار ویروس کرونا امکان حضور مسافران نوروزی در کرمان محدود شده است.

او با بیان اینکه این اقدامات برای حفظ ایمنی و سلامت تمام هموطنان انجام می‌شود، افزود: بزودی با گذر از این بحران پذیرای گردشگران، مسافران خواهیم بود.

سردار ناظری با بیان اینکه هم اکنون تمام افراد و بدنه جامعه به نوعی درگیر راهکار‌های پیشگیری از شیوع بیماری کرونا هستند و متاسفانه گاه و بیگاه شاهد افزایش بیماری و فوت تعدادی از همشهریان و هموطنانمان نیز هستیم، بیان داشت: در رابطه با پیشگیری از افزایش شیوع این ویروس اقدامات و تدابیر مختلفی از سوی نهاد‌های مربوطه برنامه ریزی و اجرایی شده که مهمترین آن‌ها توصیه به ماندن در خانه به عموم مردم و پرهیز از مسافرت‌های خانوادگی در ایام نوروز است.

او افزود: در همین رابطه تیم‌های تخصصی دانشگاه علوم پزشکی با همکاری نهاد‌های خدماتی و تلاش‌های مجموعه انتظامی به منظور مدیریت بحران و کاهش ورود و خروج‌های غیر ضروری به استان کرمان در ورودی‌های مناطق مختلف مستقر شده اند و به طور قطع در کنار پایش سلامت افراد، خیلی محترمانه از ورود خودرو‌های مناطق برون استانی جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.