به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تجربه ساخت سریالهای موفق طی برخی سالها نشان داده است که با کمی برنامهریزی جدیتر از سوی صداوسیما و نیز ورود به قصهها و ساختار فنی باکیفیت، مخاطب همچنان مشتری تولیدات رسانه ملی خواهد بود.
در برخی سالهای اخیر هرازگاهی سریالهایی روی آنتن تلویزیون رفتهاند که بهواسطه کیفیت و قصه ایدهآلشان، حسابی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفتهاند. گرچه این نوع مجموعههای نمایشی زیاد نیستند اما با هر قصه طنز و یا درامی هم که ساخته شده باشند، جذب مخاطب کردهاند.
این دسته از سریالها هنوز هم بعد از پخش چندینباره بیننده دارند و رنگ و بوی تکرار نمیگیرند. زمانی از این نوع تولیدات به عنوان «خیابان خلوتکن» نام برده میشد که در بازه زمانی فعلی برای اندکی از برنامهها و سریالها همچنان مصداق و عینیت دارد.
درحالی که هنوز دو قسمت از پخش سریال «پایتخت ۶» نگذشته است، دوباره این مجموعه حداقل بهواسطه ساخت فنی مناسب، طنز صمیمی و قصه بهروز و نقدگونهای که دارد، توانسته مخاطبان تلویزیون را دور هم جمع کند.
در همین راستا سجاد بنابی، نایبرئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفته است: «با شروع سریال پایتخت مصرف دیتای کشور حدود ٣٠ درصد کاهش مییابد.»
چنین ماجرایی خصوصاً اگر ادامهدار باشد، میتواند یک اتفاق برای تلویزیون محسوب شود؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از مردم برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا در خانهها ماندهاند و اوقاتشان را در این روزهای تعطیل با اینترنت پر میکنند. بنابراین تماشای یک سریال با این حجم از مخاطب، شاید اصطلاح ازیادرفته «خیابان خلوتکن» را دوباره تداعی کند.
این شبها پخش سریالهای نوروزی از آنتن شبکههای مختلف درحال پیگیری است و اینگونه نیز «دوپینگ»، «کامیون»، «پایتخت ۶» و «میانبر» به ترتیب ساعت ۲۰ شبکه یک، ۲۱ شبکه دو، ۲۲ شبکه یک و ساعت ۲۳ شبکه پنج در کنداکتور سیما قرار میگیرند.
منبع: آنا
انتهای پیام/