رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: ۸۰۰ تخت بستری پشتیبان ویژه پذیرش مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده زیر پوشش این دانشگاه آماده شده است.

دکتر مهران امینی فرد در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: آمار مبتلایان به کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان به ۱۱ نفر افزایش پیدا کرده و در صورت جدی نگرفتن هشدار‌های بهداشتی شاهد افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به این ویروس خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به روند رو به رشد مبتلایان به کرونا و لزوم پیش‌بینی فضای فیزیکی استاندارد در صورت بروز بحران نسبت به تجهیز و آماده سازی ۶۰۰ تخت بستری ویژه کرونا در هفته گذشته اقدام و با همکاری منطقه آزاد چابهار نیز ۲۰۰ تخت دیگر به ظرفیت موجود اضافه خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: توصیه ما همچنان رعایت هشدار‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، عدم حضور در اماکن پر ازدحام و ماندن در منازل تا اطلاع بعدی است.

وی بیان کرد: افراد جامعه برای پیشگیری از ابتلای به ویروس کرونا باید هنگام حضور در اجتماعات رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

امینی فرد تب، تنگی نفس، سینه پهلو و سرفه را از شاخص‌ترین علایم ویروس کرونا عنوان کرد و ادامه داد: افرادی که این علایم را که مشابه علایم بیماری آنفلوآنزاست را دارند بهتر است از منازل خود خارج نشوند.

وی رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها با صابون یا استفاده از مایع ضدعفونی کننده، استفاده از ماسک، دست ندادن و روبوسی نکردن و حفظ آرامش خود و پرهیز از نگرانی از اقدامات پیشگیرانه در کنترل ویروس کرونا را ضروری عنوان کرد.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان به ۱۳۴ نفر افزایش یافت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار