نخست وزیر ژاپن گفت: اگر شرایط برای برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو وجود نداشته باشد این بازی‌ها به زمان دیگری موکول می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وضعیت برگزاری مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو به علت شیوع ویروس کرونا مشخص نیست، اما شینزو آبه نخست وزیر ژاپن ابراز امیدواری کرد که کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) هرچه سریع‌تر درباره برگزار شدن یا نشدن  المپیک ۲۰۲۰ تصمیم‌گیری کند.

با توجه به اینکه فدراسیون‌ها و کشور‌های مختلف خواهان تعویق مسابقات المپیک توکیو شدند به همین علت به نظر می‌رسد که موضع کمیته بین‌المللی  المپیک  (IOC) تغییر کرده است و مسئولان این کمیته قصد دارند که درباره تغییر زمان برگزاری المپیک تا ۴ هفته آینده تصمیم‌گیری کنند.  

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن درباره این مطلب، گفت: به نظرم بهتر است هرچه سریع‌تر درباره تعویق بازی‌های المپیک تصمیم‌گیری شود و کمیته بین‌المللی المپیک  باید در این مورد تصمیم نهایی را اتخاذ کند.  

آبه بیان کرد: اگر شرایط برای برگزاری کامل المپیک ۲۰۲۰ به علت  شیوع بیماری کرونا وجود نداشته باشد، ممکن است این بازی‌ها به زمان دیگری موکول شوند.

او افزود: لغو المپیک ۲۰۲۰ جزو گزینه‌ها نیست، اما اگر شرایط سخت شوند، ممکن است برای ما چاره‌ای جز به تعویق انداختن مسابقات وجود نداشته باشد.

نخست وزیر ژاپن بیان کرد: دیدگاه‌های خود را به یوشیرو موری، رئیس برگزار کننده بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو انتقال داده و او نیز موضوع را با توماس باخ رئیس IOC در میان گذاشته است.

به هر حال با توجه به سرعت انتشار ویروس کرونا این احتمال وجود دارد شمار مبتلایان به کرونا در کشور  ژاپن به ۵۳۰ نفر افزایش پیدا کند.   همچنین تا روز گذشته، شمار مبتلایان به کرونا در ژاپن ۱۳۰ نفر بود و ۴ نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.

آبه اعلام کرد: از تمام مسافرانی که از آمریکا به  ژاپن وارد شوند، از جمله شهروندان ژاپنی که قصد بازگشت به کشور خودشان را دارند، خواسته شد ۱۴ روز به قرنطینه بروند. در ژاپن دولت تقریبا از هر ۳ نفر یک نفر را ملزم به ماندن در خانه کرده تا روند انتشار ویروس کرونا را مهار کند.


بیشتر بخوانید: المپیک ۲۰۲۰ توکیو به تعویق افتاد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار