دولت اسپانیا که یک هفته پیش در این کشور «وضعیت هشدار» اعلام کرد، قصد دارد این وضعیت را برای ۱۵ روز دیگر تمدید کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت هشدار کنونی که دولت اسپانیا وضع کرده تا شنبه آینده اعتبار دارد و تمدید ۱۵ روزه آن بر اساس قانون باید به تصویب کنگره نمایندگان برسد.

احزاب مخالف پیش از این اعلام کردند: با تمدید وضعیت هشدار موافقت خواهند کرد. در چارچوب این وضعیت هشدار، تردد شهروندان به جز مواردی از جمله خرید مواد غذایی، دارویی و اقلام ضروری، مراجعه به مراکز درمانی و پزشکی، مراجعه به محل کار برای شاغلان، جایز نیست.

بازگشت به محل سکونت، رسیدگی به سالمندان و معلولان، مراجعه به شعبه‌های بانکی و بیمه، موارد ضروری، تردد در خیابان با هدف رفتن به محل کار (برای شاغلان) و یا خرید مواد غذایی و دارو ممنوع است.

پلیس در بازرسی‌ها از افراد خواهد خواست علت خروج از خانه را در اظهارنامه‌ای رسمی درج کنند تا در آینده راستی‌آزمایی شود. متخلفان با وضع جریمه‌های نقدی (از ۱۰۰ یورو تا حتی ۶۰۰ هزار یورو) و در صورت لزوم حکم حبس روبرو خواهند شد.

ارتش اسپانیا نیز با هدف تضمین اجرای مقررات مصوب هیات دولت در راستای «وضعیت هشدار» اعلام شده در کشور، در شهر‌های مختلف مستقر شده است. تا این تاریخ مجموعا ۲۶۰۰ ارتشی در خیابان‌های بیش از ۴۸ شهر اسپانیا مستقر شده اند.

روند ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا همچنان تصاعدی است. تا غروب دیروز مجموع موارد ابتلا در اسپانیا به حدود ۳۰ هزار نفر رسید و فوتی‌ها هم به مرز ۲ هزار نفر رسیده اند.

ایالت مادرید در بین دیگر ایالت‌های اسپانیا در وضعیت بدی به سر می‌برد و عملا ظرفیت بیمارستان‌های آن تکمیل شده است. ارتش اسپانیا یک بیمارستان صحرایی در محل سالن نمایشگاه‌های بین المللی مادرید راه اندازی کرده و کار انتقال بیماران به آن آغاز شده است. همزمان چند هتل در شهر مادرید هم برای استفاده بیمارستانی آماده شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار